Dialect AB - Inbjudan till aktieägarmöte den 7 november

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2016 16:35 CEST

Stockholm, den 26 oktober 2016

Bäste aktieägare,

Med anledning av den pågående ägarväxlingsprocessen och inbjudan till den extra bolagsstämman den 17 november 2016 i Dialect AB (publ) (se separat kallelse) önskar Dialect Franchisetagare Intresseförening (DFI) och Dialects Ägarförening tillsammans med Dialect ABs styrelse bjuda in till ett aktieägarmöte den 7 november 2016 kl. 10.30. Mötet kommer att hållas som en videokonferens (Lync/Skype).

Efter flera år av diskussioner fattade bolagsstämman den 10 december 2015 ett principbeslut som gav styrelsen uppdraget att verka för en försäljning eller notering av Dialect. Processen har pågått under hela 2016 och på den ordinarie bolagsstämman, den 19 maj 2016, uppdaterade styrelsen och bolagets rådgivare aktieägarna om status i processen. Styrelsen har nu kallat till en extra bolagsstämma med anledning av utvecklingen i processen.

Utöver representanter från DFI och Dialects Ägarförening kommer delar av Dialect ABs styrelse att närvara för att presentera mer detaljer kring processen, utfallet av den förhandling som styrelsen slutfört och det planerade budet, samt besvara eventuella frågor.

Anmäl ditt deltagande för att få tillgång till inloggningsuppgifter senast den 2 november till Dialect på martin.drakenberg@dialect.se.

Varmt välkommen den 7 november kl. 10.30.

Med vänliga hälsningar,

Tony Sjöberg, Ordförande DFI

Firas Mohamad, Ordförande Dialects Ägarförening

Jon Risfelt Styrelseordförande Dialect AB (publ)

Dialect är svenska företagares lokala partner för IT- och telefonilösningar och har blivit utsedda till Årets Telefonipartner tre år i rad via Custice Awards. Dialect erbjuder helhetslösningar som innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom området connected car. Dialect omsatte 2015 en miljard kronor och har idag över 600 anställda vid 45 företagscenter i hela landet. Läs mer på www.dialect.se.