Dialect får stor telefoniorder

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 14:00 CET

Dialect har i ett nytt samarbete fått en telefoniorder värd cirka sju miljoner kronor. Uppdraget innebär leverans, installation och support av 1 500 nya anknytningar av den IP-baserade växellösningen Dialect Unified.

Dialect Systems ansvarar för hela kedjan från planering till färdiga installationer och support. De första 500 telefonanknytningarna är nu på plats. De resterande 1 000 kommer att implementeras fram till slutet av första kvartalet 2010.

- Dialect Systems har haft en stark utveckling det senaste året. Det här uppdraget har varit en stor utmaning inte minst för att tidplanen varit mycket pressad och att vi även varit delaktiga i kundens interna projektledning, men nu är de första anknytningarna på plats och allt fungerar som det ska, säger Henric Lööv, vd Dialect Systems.

Förutom telefonväxeln kommer Dialect Systems även att leverera hårdvara och ett flertal ytterligare tilläggstjänster.

Leveransen kommer att ske under en period på 36 månader, men största delen levereras redan inom det närmaste året. Ordervärdet uppgår till cirka sju miljoner kronor.

Dialect Unified är baserad på Advoco NetPBX™, en komplett IP-baserad företagsväxel.

För mer information:
Henric Lööv, vd Dialect Systems
Telefon: 0704-19 28 78, e-post: henric.loov@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice och Dialect Systems ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.