Dialect först med att lansera Nokia E75

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 13:00 CEST

Idag lanserar Dialect Nokias nya mobiltelefon E75 i alla butiker över hela landet. Telefonen är en efterlängtad uppföljare till Nokia E71. Dialect har ensamrätt att sälja den nya telefonen tillsvidare.

Franchisekedjan Dialect, som erbjuder helhetslösningar inom IT och telekom för kontoret, är nu först med att sälja Nokia E75. Telefonen har alla nödvändiga funktioner som behövs för att underlätta det mobila kontoret. Det är enkelt att läsa e-post, lyssna på radio, surfa på webben och använda kalendern samt att det utskjutbara tangentbordet underlättar att göra anteckningar och skicka sms med mera. Allt för att göra arbetslivet så enkelt och effektivt som möjligt. Telefonens operatör är Telenor till att börja med.

- Efterfrågan är stor men tillgången på telefonen mycket begränsad. Det känns därför bra att vi är först med att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att få tillgång till Nokia E75 och att vi dessutom har ensamrätt på produkten tillsvidare, säger Caroline Antonsson, marknadschef på Dialect.

Dialects tjänst Unified fungerar utmärkt ihop med Nokia E75. Unified är en växeltjänst med IP-telefoni som vänder sig till företag i behov av en modern kommunikationslösning. Unified har en gedigen funktionalitet, med full mobilintegration och flera operatörer anslutna.

Dialect omsätter en dryg miljard kronor per år. Försäljningen ökar samtidigt som kedjan ompositionerar sig från renodlad produktsäljare till helhetslösningar för kontoret. Dialect har 85 butiker och kontor över hela landet samt ett 30-tal installationscenter och två supportcenter.

För ytterligare information kontakta:

Caroline Antonsson, marknadschef Dialect
Telefon: 040-631 12 40, 0733-77 45 00, caroline.antonsson@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice och Dialect Systems ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.