Dialect förvärvar i Helsingborg

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 09:33 CEST

Dialect AB koncernen fortsätter expansionen i södra Sverige och förvärvar nu ytterligare ett kundcenter med en välmående företagsförsäljning i Skåne.

Efterfrågan på Dialects egna tjänster ökar och koncernen fortsätter expansionen genom förvärv av ytterligare en franchiseverksamhet. Kundcentret i Helsingborg erbjuder idag små och medelstora företag tjänster inom it- och telefoni som gör att medarbetare kan arbeta bäst där de är.

– Att bli en del av koncernen ger ännu bättre möjligheter att fortsätta utveckla verksamheten och att växla upp säljsatsningen av vårt erbjudande av molntjänster och främst Dialects egen mobila växellösning, säger Fredrik Gärtner, vd och ägare av Dialect Helsingborg.

– Vi är glada över att få in Helsingborgsverksamheten i koncernen. En expansion är nödvändig eftersom efterfrågan på våra egna Dialecttjänster ökar. Vi kommer fortsätta expandera vår säljkapacitet i hela landet för att nå ut med vårt erbjudande av it- och telefonitjänster till små och medelstora företag, berättar Mats Kraitsik Kalvik.

Förvärvet är Dialects tredje i Skåneregionen under de senaste åtta månaderna. I oktober förvärvades Telesystem Communications AB, med verksamheter i Malmö, Landskrona, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad och i Januari i år förvärvades Mobilgiganten AB i Malmö.Dialect AB biträddes av Advokatfirman Lindahl.

För mer information vänligen kontakta:
Mats Kraitsik Kalvik, vd och koncernchef Dialect
Tel: 010-60 130 10, e-post: mats.kalvik@dialect.se

Victoria Preger, informationschef Dialect AB
Tel: 010-60 130 14, e-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar telefoni och it till företag. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat telefonväxlar, dokument- och datatjänster, it-lösningar och molntjänster som Office 365, telefonilösningar och mötestjänster, installation, elektronisk körjournal, support samt mobil och fast telefoni. Dialect omsatte 2012 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda på 60 orter i hela landet. Verksamheten bedrivs dels av Dialect AB med en omsättning på ca 600 MSEK och 377 anställda, och dels genom franchisetagare. Läs mer om oss på dialect.se.