Dialect stärker upp i Sundsvall

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 14:37 CEST

Dialect utökar och öppnar upp ett nytt säljkontor i Sundsvall. Therés Rönnquist, Region Account Manager, blir den första på plats och ambitionen är att det nya säljkontoret så småningom ska växa.

Efterfrågan på Dialects egna tjänster ökar och koncernen fortsätter expansionen genom att etablera ytterligare ett säljkontor i Sundsvall. Sundsvall är en ort med stor potential och många företagsetableringar.

Den 8 maj öppnas det nya säljkontoret i Sundsvall där Therés Rönnquist kommer vara den första på plats. Dialects ambition är att kontoret så småningom ska utökas med fler rådgivare.

Therés började sin karriär inom telekombranschen för drygt tio år sedan och har sedan dess främst arbetat med kunder inom företagsmarknaden.

-  Jag arbetar mycket med rådgivning för att kunna hjälpa kunden att sålla bort och välja rätt. Företag nås av väldigt många erbjudanden idag som tyvärr inte är specifikt anpassade för kundens behov. Vi arbetar oberoende av marknadens operatörer och leverantörer och därför har vi alltid möjlighet att erbjuda den bästa lösningen för respektive företag och medarbetare, säger Therés Rönnquist, Region Account Manager vid Dialect i Sundsvall.

Dialect har funnits inom it- och telekommarknaden sedan 1995 och är idag en rikstäckande kedja som drivs av koncernen Dialect AB. I mars 2014 blev Dialectkedjan utsedda till Årets Telefonileverantör när det gäller kundnöjdhet. Undersökningen genomfördes av det oberoende undersökningsföretaget Custice.

För mer information vänligen kontakta:

Kajsa Lundfall, Försäljningsdirektör Dialect AB
Tel: 010-60 190 04, e-post: kajsa.lundfall@dialect.se

Victoria Preger, Marknads- och informationschef Dialect AB
Tel: 010-60 130 14, e-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2012 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda. Läs mer om oss på dialect.se.