Dialect stärker upp IT-affären med nytt förvärv i Helsingborg

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 08:56 CEST

Den 31 mars 2016 förvärvade Dialect den lokala IT-aktören PM distribution i Helsingborg. Förvärvet är ett led i bolagets långsiktiga strategi att förstärka marknadsnärvaron inom IT-området på de orter där detta behövs.

PM Distribution omsätter 3 MSEK per år och består av två IT-konsulter. PM Distribution kommer att ingå som en integrerad del i den helägda verksamheten Dialect Helsingborg.

– PM Distribution kommer att stärka upp IT-affären i Helsingborgsområdet och kompletterar vår befintliga verksamhet på ett mycket positivt sätt. Förvärvet ger oss rätt förutsättningar att ta positionen som lokal helhetspartner inom IT- och telefoni för små och medelstora företag, säger John Rydberg, VD och koncernchef på Dialect.

Dialect har idag 45 företagscenter över hela Sverige, varav 17 är helägda.

För mer information kontakta:

John Rydberg, VD och koncernchef Dialect AB

Tel: 010-601 30 10, e-post: john.rydberg@dialect.se

Dialect levererar IT- och telefonilösningar till företag och ser till att allt kan fungera ihop, oavsett tid, plats eller lösning. Utöver integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder Dialect ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö och tjänster inom området connected car. Dialect omsatte 2015 en miljard kronor och har idag över 600 anställda vid 45 företagscenter i hela landet. Läs mer på www.dialect.se.