Dialect växlar upp med ny franchise i Stockholmsområdet

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2019 09:30 CET

Carolina Råghall och Johan Nordin blir nya franchisetagare inom Dialect.

En ny franchisetagare har anslutit sig till Dialectkedjan för att förstärka den lokala marknadsnärvaron i Stockholm city. Och det är inte helt obekanta ansikten som kommer bedriva verksamheten. Carolina Råghall och Johan Nordin har tillsammans 35 års erfarenhet av IT och kommunikationslösningar och kommer båda två senast från andra ledande roller inom Dialect.

Carolina Råghall har under de senaste åren arbetat i rollen som försäljningsansvarig för Dialectkedjan och har en lång bakgrund från försäljning inom telekombranschen. Johan Nordin har arbetat inom Dialect i 20 år, både som regional försäljningschef och storkundsansvarig för Dialect Danderyd.

- Vi är väldigt glada att få fortsätta inom Dialect. Det är mycket som händer just nu både i branschen men också inom Dialect och det är en resa vi inte vill missa, säger Carolina.

Jesper Hedblom, VD och koncernchef för Dialect om etableringen:

- Detta är ett viktigt steg i Dialects riktning framåt. Det finns en stor efterfrågan på Dialects tjänster i storstadsområden och att stärka upp med ytterligare ett Företagscenter i Stockholm ger oss ännu större möjligheter att kunna leverera helhetslösningar till små- och medelstora företag, säger Jesper Hedblom, VD och koncernchef på Dialect.

Är du också intresserad av att bli franchisetagare inom Dialect?
För mer information kontakta Jesper Hedblom, VD och koncernchef för Dialect. Tel: 073-1800001, e-post: jesper.hedblom@dialect.se

Dialect är svenska företagares lokala partner för IT- och telefonilösningar. Dialect erbjuder helhetslösningar som innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom området connected car. Dialectkedjan (inkl franchise) omsatte över 1 miljard sek 2016 och har idag ca 350 anställda vid 44 företagscenter i hela landet. Läs mer på www.dialect.se