​Jesper Hedblom tillträder som VD för Dialect AB

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2018 09:32 CET

Jesper Hedblom blir ny VD och koncernchef för Dialect AB

Styrelsen för Dialect AB har beslutat att utse Jesper Hedblom till ny VD och koncernchef. Jesper Hedblom kommer närmast från Telia Company AB där han varit Vice President, Head of Group Commercial. Han tillträder den 1 februari 2019.

Jesper Hedblom har lång erfarenhet från ledande befattningar och har i sin nuvarande roll som Vice President, Head of Group Commercial på Telia Company ansvarat för ett flertal verksamhetsområden för de nordiska och baltiska länderna. Bland annat TV & media, pricing & offering, data analytics, roaming, tredjepartssamarbeten samt Enterprise-lösningar.

Innan Telia Company har Jesper haft seniora ledarroller inom både Telenor och Tele2 samt varit medgrundare till ett internationellt spelbolag, där han ansvarat för den kommersiella verksamheten. Inom Telenor var han bland annat kommersiellt ansvarig för Bredbandsbolaget, Canal Digital Kabel samt Glocalnet.

Dialects styrelseordförande Kristian Jönsson om rekryteringen:

Jesper förenar ett dokumenterat gott ledarskap med en stark kommersiell drivkraft och besitter dessutom ett gediget teknikkunnande, vilket gör honom mycket väl lämpad att leda Dialect framåt. Vår strategi bygger på att utveckla erbjudandet inom telefonilösningar, parallellt med att öka fokus på molntjänster och IT. Tillsammans med Jesper siktar vi på att göra Dialect än mer attraktivt för våra kunder och medarbetare”.

Jesper Hedblom inflikar:

”Dialect har en mycket stark position på den snabbt föränderliga och växande marknaden som drivs av digitalisering. Med fortsatt fokus på våra kunder, utifrån vår styrka med lokal förankring, har Dialect en fantastisk potential att stärka sin position via konkurrenskraftiga erbjudanden inom telefonilösningar, billösningar, molntjänster och IT. Jag ser fram emot att få vara med på denna resa tillsammans med Dialects alla duktiga medarbetare.”

För mer information, kontakta:

Jesper Hedblom, tillträdande VD. Tel 073-180 00 01
Kristian Jönsson, styrelseordförande. Tel 072-179 30 16

Dialect är en ledande partner inom IT- och telefonilösningar med drygt tjugo års erfarenhet av att sätta sig in småföretagares behov. Man erbjuder helhetslösningar som innefattar mobil och fast telefoni, tjänster för uppkopplade fordon samt support och drift av företagets hela IT-miljö. Dialect-kedjan (inkl franchise) omsatte 840 miljoner SEK 2017 och har idag drygt 300 anställda vid ett 40-tal företagscenter i hela landet. Läs mer på www.dialect.se