John Rydberg blir ny vd för Dialect

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2013 15:30 CET

John Rydberg blir ny vd och koncernchef för Dialect AB koncernen. Han är idag vd för TeliaSonera Finance där han varit sedan 2005.

– Jag är stolt över att få komma in som vd på Dialect och ser fram emot att leda bolaget genom nästa utvecklingsfas. Jag har under ett antal år följt Dialects utveckling och alltid fascinerats av bredden i erbjudandet, kompetensen i organisationen och det professionella sättet som kunder hanteras. Att få möjligheten att arbeta i en sådan miljö är både hedrande och en inspirerande utmaning, säger John Rydberg.

John Rydberg har många års erfarenhet att arbeta i ledande befattning inom operatörs- och IT området. Han har dessutom under sina år inom finansbolaget arbetat nära de IT- och telekompartners som är dominerande på den svenska marknaden och har en bra bild över hur marknad och kunder samspelar i branschen.

Han är i grunden utbildad marknadsekonom och har tidigare bland annat varit försäljningsdirektör i Sverige för mobilaffären inom Telia, divisionschef för medelstora företag samt de senaste åtta åren som vd på TeliaSonera Finance.

– Det känns mycket bra att kunna välkomna John Rydberg in i Dialectfamiljen. Han är precis rätt ledare för att ta Dialect in i nästa fas där fokus blir att bygga ett starkt bolag med god lönsamhet och där Dialect blir det självklara valet för små och medelstora företag. John är en vd med väl dokumenterad förmåga att driva förändringsarbete, säger Gustaf Malmros, styrelseordförande inom Dialect.

Datum för John Rydbergs tillträdande i sin nya roll inom Dialect är ännu inte fastställt.

För mer information vänligen kontakta:
Gustaf Malmros, styrelseordförande i Dialect
Tel: 070-594 43 58, e-post: gustaf.malmros@dialect.se

Victoria Preger, informationschef Dialect AB
Tel: 010-601 30 14, 0702-66 87 26 e-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2012 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda. Läs mer om oss på dialect.se.