Jon Risfelt – ny styrelseordförande i Dialect AB

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2014 14:48 CEST

På Dialects årsstämma den 16 maj valdes Jon Risfelt in som ny ordförande i styrelsen för Dialect AB.

Jon Risfelt har 20 års operativ erfarenhet från it- och telekombranschen, och har bland annat varit vd för Europolitan och styrelseledamot i TeliaSonera. De senaste tio åren har han ägnat sig helt åt styrelsearbete och har haft många uppdrag inom it- och telekombranschen.

- It- och telekombranschen är en dynamisk bransch och ett område som jag personligen tycker är väldigt roligt. Jag hoppas och tror att jag har med mig erfarenheter och kan tillföra kunskaper som kompletterar på ett bra sätt, tillägger Jon Risfelt.

Dialectkedjan omsatte 2013 en miljard kronor och har idag över 650 anställda vid 50 kundcenter och säljkontor runt om i landet. Fokus under 2014 ligger på att fortsätta vässa erbjudandet till små och medelstora företag och att bibehålla hög kundnöjdhet.

Styrelsen i Dialect AB består numera av Jon Risfelt, Gustaf Malmros med bakgrund från bland annat WM-data koncernen, Mats Holgerson, med bakgrund från bland annat ICA och Statoil, Håkan Lundstedt, koncernchef för Mekonomen, Tony Sjöberg, som driver en lokal Dialectverksamhet i Stockholm samt Firas Mohamad, operativ vd för Dialect Kundservice.

För mer information vänligen kontakta:

Jon Risfelt, ny styrelseordförande i Dialect AB
Tel: 0734-34 33 32, E-post: jon@risfelt.se

Victoria Preger, Marknads- och informationschef Dialect AB
Tel: 010-60 130 14, E-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2012 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda. Läs mer om oss på dialect.se.