Mats Johnsson ny försäljningsdirektör för Dialect

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 08:00 CEST

Nu tillträder Dialects nya försäljningsdirektör Mats Johnsson sin tjänst. Han har de senaste fyra åren jobbat som regionchef inom Dialect för region Mitt som bland annat inkluderar hela Mälardalen, Gävle och Uppsala.

Mats Johnsson har över 30 års erfarenhet av it- och telekombranschen. De senaste fyra åren har han arbetat som regionchef för region Mitt med 60 anställda. Tidigare var han egenföretagare och har bland annat drivit Dialect i Södertälje med framgång i många år.

- Jag är väldigt glad över att Mats Johnsson kliver på som försäljningsdirektör. Mats har en bred kunskap om Dialect, vår affär och är en mycket bra ledare. Mats har det som kommer att behövas för att vi ska utveckla verksamheten framåt, säger John Rydberg, vd för Dialect.

Kajsa Lundfall, tidigare försäljningsdirektör, gick i somras över till en konsultroll inom Dialect och kommer framöver istället att driva ett antal större interna projekt i Dialectkedjan.

-  Självklart kommer jag dagligen säkerställa att vi ska nå våra försäljningsmål. Förutom det vill jag skapa ännu tydligare och mer effektiva säljkanaler för Dialect. Jag vill öka försäljningen på våra egna Dialecttjänster så att vi blir ett förstahandsval för hela Sveriges företagare i SME-segmentet när det gäller val av kommunikationslösning, säger Mats Johnsson, ny försäljningsdirektör på Dialect.

Mats Johnsson kommer att ingå i Dialects ledningsgrupp.

För mer information vänligen kontakta:

John Rydberg, vd och koncernchef Dialect AB
Tel: 070-581 06 06, E-post: john.rydberg@dialect.se

Victoria Preger, Marknads- och informationschef Dialect AB
Tel: 010-60 130 14, E-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, molntjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2012 drygt en miljard kronor och har idag över 650 anställda. Läs mer om oss på dialect.se.