Ny franchisetagare i Karlstad ansluter sig till Dialectkedjan

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 08:00 CEST

I dagarna blev det klart att en ny franchisetagare ansluter sig till Dialectkedjan. Verksamheten drar igång omgående och kommer inledningsvis driva ett säljkontor med proaktiva företagssäljare i Karlstad.

Det är det registrerade bolaget One It Solution i Karlstad AB (Dialect Karlstad) som tecknat nytt franchiseavtal med Dialectkedjan. Efterfrågan på Dialects tjänster ökar och därför är en nyetablering i Karlstad ett naturligt steg i expansionsplanerna.

– Vi ska jobba för att skapa effektiva kommunikationslösningar för förtagare i regionen. Med så bra verktyg som Dialects egen mobila växel, Office 365 samt vår långa erfarenhet av branschen ska vi skapa ett kontor där alla beståndsdelar kan installeras, supporteras och underhållas med ett fast pris, säger Mikael Jernstedt, initiativtagare och delägare i Dialect Karlstad.

– Potentialen i Karlstad och Värmland är stor, det finns få aktörer för små-  och medelstora företagskunder som erbjuder det helhetserbjudande som vi kan göra inom it och telekom. Vi ser fram emot att ta marknadsandelar i denna viktiga region, säger Mats Kraitsik Kalvik, vd och koncernchef Dialect AB koncernen.

”Nya” Dialect Karlstad kommer att drivas av de tre drivna entreprenörerna; Mikael Jernstedt, Niklas Sandegård och Mikael Nilsson med mycket lång erfarenhet av branschen. Alla tre har varit verksamma i Dialectkedjan för ett antal år sedan och har även tidigare drivit PLC Data.

För mer information vänligen kontakta:
Mikael Jernstedt, ny franchisetagare, Dialect Karlstad
Tel: 070-640 86 00, 054-44 44 094

Victoria Preger, informationschef Dialect AB
Tel: 010-60 130 14, e-post: victoria.preger@dialect.se

Dialect levererar telefoni och it till företag. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat telefonväxlar, dokument- och datatjänster, it-lösningar och molntjänster som Office 365, telefonilösningar och mötestjänster, installation, elektronisk körjournal, support samt mobil och fast telefoni. Dialect omsatte 2012 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda på 60 orter i hela landet. Verksamheten bedrivs dels av Dialect AB med en omsättning på ca 600 MSEK och 377 anställda, och dels genom franchisetagare. Läs mer om oss på dialect.se.