Nytt samarbete ger stororder inom fordons-IT

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2009 14:00 CET

North Security väljer Dialect som partner för att genomföra fordonsinstallationer för en komplett lösning av spårning, körbeteende och bränsleförbrukning. Första ordern på 1 200 installationer är Dialects största någonsin när det gäller fordons-IT och har ett värde på cirka två miljoner kronor.

Fordons-IT blir allt viktigare för företaget Dialect. Tack vare stor efterfrågan på installationer har företaget skapat en central organisation för att kunna erbjuda en helhetslösning för kunder över hela landet. Affärsområdet Dialect Installationscenter tar ett övergripande ansvar för både projektledning, implementering och uppföljning, vilket innebär att kunden bara behöver ha en enda kontakt. Samarbetet med North Security innebär löpande installationer under hela nästa år. Första ordern på 1 200 installationer är värd cirka två miljoner kronor. Det är Dialect Installationscenters hittills största order inom området fordons-IT.

- Samarbetet är mycket viktigt för oss. Det ger oss också möjlighet att skapa stora volymer när det gäller fordonsinstallationer. North Security är dessutom en driven och seriös partner, säger Mikael Olsson, vd för Dialect Haninge och ansvarig för Installationscenter.

Installationen innebär bland annat att den som kör fordonet i realtid kan se hur körbeteendet påverkar bränsleförbrukningen. En förare kan sänka fordonets bränsleåtgång med 10 procent genom en medveten körning, vilket kan ge stora ekonomiska besparingar.

- Vi har valt Dialect för att vi vill ha en kontakt som kan ta ett helhetsgrepp och som är rikstäckande. Med en smidig lösning när det gäller själva installationerna kan vi fokusera på att utveckla våra produkter, säger Karsten Hjort på North Security.

För mer information:

Caroline Antonsson, marknadschef för Dialect
Telefon: 08-704 67 80 eller mobil 0703-80 50 04, e-post: caroline.antonsson@dialect.se

Mikael Olsson, vd för Dialect Haninge och ansvarig för Installationscenter
Telefon: 08-606 20 00 eller mobil: 070-642 00 00, e-post: mikael.olsson@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2010 drygt en miljard kronor och har idag 650 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice och Dialect Systems ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.