Surfa på bussen tack vare samarbete mellan Dialect Kalmar och KLT

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2017 09:41 CEST

Dialect i stort samarbete med KLT.

Dialect har nyligen fått förtroendet att leverera hårdvara för internetuppkoppling till ca 400 av KLT:s bussar. KLT:s resenärer kommer därmed kunna använda gratis WiFi under sin resa.

Dialect Kalmar har fått förtroendeuppdraget att leverera hårdvaran till ca 400 av KLT:s bussar. Redan för några år sedan satte vi in WiFi-anläggningar på ett 80-tal KLT-bussar. Det nya uppdraget som innebär installation och montering av utrustning i ca 400 bussar är såklart en stor order för Dialect Kalmar.

Uppdraget går helt i linje med ett av Dialects motton: Arbeta bäst där du är.

Med hjälp av en 4G-router på varje buss kommer KLT:s resenärer kunna koppla upp sig på WiFi och surfa helt gratis samtidigt som de färdas på vägen. Uppkopplingen innebär möjligheter för KLT:s resenärer att streama, surfa och arbeta under sin resa, något som vi tror kommer att vara till stor glädje och nytta för resenärerna.

Mer information kring samarbetet lämnas av:

Thomas Mattson, VD Dialect Kalmar
thomas.mattson@dialect.se

Dialect är svenska företagares lokala partner för IT- och telefonilösningar och har blivit utsedda till Årets Telefonipartner tre år i rad via Custice Awards. Dialect erbjuder helhetslösningar som innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom området connected car. Dialectkedjan (inkl franchise) omsatte över 1 miljard sek 2016 och har idag drygt 500 anställda vid 45 företagscenter i hela landet. Läs mer på www.dialect.se