Telefonilösningar ett prioriterat men svårt investeringsområde för småföretagen

Pressmeddelande  •  2012-08-23 09:48 CEST

En undersökning* genomförd bland 4 662 företag i Sverige, visar att telefonitjänster och växellösningar är ett område som små och medelstora företag planerar att göra investeringar i det kommande året. Därför lanserar Dialect nu en oberoende köpguide som ska hjälpa inköparen genom beslutsprocessen.

Att värdera en it-eller telefonilösning är ofta en utmaning inom alla branscher och det är lätt att göra en felinvestering. Dialect har därför tagit fram en oberoende köpguide som fungerar som en steg för steg- hjälp för beslutsfattaren, helt objektiv och oberoende av leverantör. Guiden innehåller information som underlättar köpprocessen, belyser köparens behov och marknadens möjligheter.

Prioriterade investeringsområden inom telefoni det kommande året:

1) Mobiltelefoner
2) Televäxel
3) Telefonisystem
4) IP-telefoni
5) Videokonferensutrusning

Dialects köpguide med fokus på mobila växlar är helt kostnadsfri och finns att beställa på dialect.se. Dialect har också tagit fram en oberoende köpguide för molntjänster generellt. Även den finns på dialect.se och är helt kostnadsfri att beställa.

*Undersökningen genomfördes på uppdrag av Custice AB genom telefonintervjuer. Totalt har beslutsfattaren för it- och telekom på 4 662 små och medelstora företag blivit tillfrågade. Av dessa var 393 företag Dialects egna kunder.

För mer information eller bilder, kontakta:
Victoria Jonsson, Marknads- och Informationschef
Telefon: 010-601 30 14, e-post: victoria.jonsson@dialect.se
Mats Kraitsik Kalvik, vd Dialect
Tel: 010-601 30 10, e-post: mats.kalvik@dialect.se

Dialect levererar it- och telekommunikation till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop – oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil- och fast telefoni, dokument- och datatjänster, mötestjänster, installation och support. Dialect omsatte 2011 drygt en miljard kronor och har idag över 700 anställda. Dialectkedjan drivs av koncernen Dialect AB, där dotterbolagen Dialect Kundservice och Dialect Systems ingår. Läs mer om oss på www.dialect.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom