DIBS och Nordea Norge ingår samarbetsavtal

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 10:10 CEST

DIBS, Nordens största leverantör av betalningslösningar för e-handel, och Nordea, Nordens största bank, ingår ett nära samarbete på den norska marknaden.

Genom det utökade samarbetet med Nordea kommer DIBS produkter att bli en central betalningslösning för de nätbutiker som endera använder Nordea som bank, kortinlösare eller båda delar.

Nordea kommer nu att erbjuda sina kunder både själva betalningslösningen och inlösen av korttransaktioner. I erbjudandet kommer även BankAxess ingå, vilket är en förhållandevis ny betalform som är integrerad i DIBS. Lösningen kommer att säljas av Nordea i hela landet.

Exempel på norska kunder som använder DIBS betalningslösningar och Nordea Norge som kortinlösare är bland annat One Call, Destinasjon Trysil, Kjells Markiser och Tide Reiser.

- Med DIBS produkter anser vi att vi kan erbjuda våra kunder en ännu bättre betalningslösning för näthandel i Norge, säger Lisbeth Muren, produktchef för betallösningar inom Nordea Norge. - Med det nya samarbetet med DIBS kommer Nordea att öka satsningen på detta segment. Vi anser att det är viktigt att ha ett samarbete med en partner som har bra branschkännedom och som har full fokus på, och enbart arbetar med e-handel.

För ytterligare information:
Eric Wallin, VD, DIBS Payment Services, telefon: +46 70 329 77 74
Patrik Müller, Marknadschef, DIBS Payment Services, telefon: +46 709 370 420

Gå även in på: www.dibs.se

DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen mer än 8 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är upptagen till handel på First North med HQ Bank som Certified Adviser.