Insynsperson köper aktier i DIBS

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2010 09:35 CET

Den 22 februari köpte en insynsperson aktier i DIBS Payment Services AB och ökar därmed den samlade ägarandelen i bolaget för ledning och styrelse.

Lars Friis, vice VD och CFO i DIBS har via sitt bolag LBMF Holding ApS köpt 5 000 aktier i DIBS vilket framgår av insynslistan publicerad på bolagets hemsida.

DIBS har 9 484 000 aktier utestående som berättigar till en röst vardera. Efter denna transaktion äger insynspersoner, det vill säga medlemmar i styrelsen, ledningen och nyckelpersoner sammanlagt 1 384 068 aktier samt 24 000 optioner med rätt att teckna ytterligare 96 000 aktier.

För ytterligare information:
Eric Wallin, VD, DIBS Payment Services AB (publ), telefon: +46 70 329 77 74

Besök även: www.dibs.se

DIBS Payment Services är Nordens ledande oberoende leverantör av funktionella, säkra och innovativa betaltjänster för handel via Internet. DIBS hanterar dagligen mer än 11 000 kunders transaktioner och har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn. DIBS är listat på First North med HQ Bank som Certified Adviser.