Dicopay inleder samarbete med Hogia Small office

Dicopay och Hogia Small Office inleder samarbete och tar ytterligare ett steg mot att förenkla och förbättra för småföretagen i Sverige. Med Dicopays app fakturerar företaget enkelt via mobilen samma dag som jobbet utförs och kan välja att få betalt redan nästa dag. Detta i kombination med Hogias Smart bokföringssystem, skapar en väldigt smidig lösning för småföretagare i Sverige.

Under hösten lanserade Dicopay nya betalningsmöjligheter för småföretagare, genom att addera flera betalsätt i sin företagsapp. Viktig funktionalitet, som nu ytterligare stärks av att integrera fakturerings- och betalappen med Hogia Smart, för smidigare bokföring.

“Vi tar nu ytterligare ett kliv för att förbättra vardagen för småföretagaren”, säger Madeléne Kraemer, Sälj-och Marknadschef på Dicopay. Vi erbjuder nu tack vare samarbetet med Hogia Small Office en mycket smidig lösning som underlättar helheten kring fakturering, betalning och bokföring.

Hogia Small Office som är ett väletablerat företag med starkt varumärke i små- företagarsverige, får nu en mobilapp för fakturering och betalning att erbjuda till sina kunder.

“ Vi får många samtal från kunder som efterfrågat mobil fakturering med möjlighet till direktbetalning”, säger Monica Brofors, Bolagschef på Hogia Small Office. Många företag som är ute och utför tjänster, kommer att ha stor glädje av Dicoapays fakturering och betalapp. Kombinationen Dicopay med Hogias Small Offices produkter ger en effektiv och säker lösning för Hogia kunden och andra kunder på marknaden.

“Att man kan välja som företagare när man får betalt, gör att många företag, särskilt i starten, ökar sina chanser till att växa vidare och gå bra”, fortsätter Monica.

• Finans

• checkout
  • fintech
  • mobile solutions
  • sme
  • start up
  • payments
  • dicopay

Om Dicopay

Dicopay grundades 2017 och erbjuder en snabbt växande faktureringstjänst som erbjuder blixtsnabb betalning. Dicopays vision är revolutionera hela tjänstesektorn med en tjänst som tar bort tidskrävande administration och möjliggör för företagaren kan få betalt direkt efter utfört arbete. Med hjälp av Dicopay appen kan företagaren fokusera på att utföra sitt arbete och får pengarna på kontot snabbt och enkelt. Bolaget är baserat i Stockholm.

För mer information besök www.dicopay.com.

Om Hogia

Hogia Small Office är ett av 27 bolag i Hogia gruppen. Varje bolag är komplett och har det fulla ansvaret för allt från utveckling och försäljning till kundservicen inom sitt område. Hogia Small Office förenklar livet för småföretagare genom lättanvända, effektiva och flexibla lösningar för bokföring, fakturering, lön och kassa. Lösningar som gör det möjligt för företag med upp till 10 anställda att sköta sin administration på ett enkelt och integrerat sätt. Hogia Small Office har en komplett produktserie bestående av olika moduler för redovisning, lönehantering, fakturering och årsredovisning online.

För mer information besök www.smalloffice.hogia.se

För ytterligare information vänligen kontakta:

Madeléne Kraemer, Sälj-och Marknadschef Dicopay, madelene@dicopay.com

Monica Brofors, Bolagschef Hogia Small Office, monica.brofors@hogia.se