Stor 3D print order

Nu tar digital produktion ett rejält kliv framåt. Digital Mechanics är ett av Sveriges ledande företag inom området och har fått en stor order på totalt 1,7 miljoner kronor för 3D printning till ett svenskt företag verksamt på den globala marknaden.
– Vi bedömer vår nya order för digital produktion som den hittills största i Sverige säger ägarna Fredrik Finnberg (VD) och Anders Sjöberg (Marknad och försäljning).
– Stora delar av svensk industri har börjat inse fördelarna med digital produktion, men en omställning från traditionella tillverkningsmetoder tar naturligtvis tid, säger Fredrik Finnberg. Vår stororder är ett viktigt genombrott och början på en stor och intressant omställning i svensk industri där 3D printning blir allt viktigare. Ordern är ett tydligt tecken på den omställningen.
– Vi har redan börjat producera och dellevererar ordern i batcher i den takt kunden behöver ha detaljerna till sin produktion, säger Anders Sjöberg. De senaste åren har vi organiserat om vår verksamhet, tänkt i nya banor, utvecklat 3D tekniken och utbildat vår personal för att ta steget över till digital produktion i stora serier. Vi ser den aktuella orden som ett kvitto på att vi har tänkt och agerat rätt, och är förberedda och ordentligt rustade för den kommande utvecklingen.

• Företagande

Digital Mechanics är en ledande innovatör inom additiv (3D) produktion. Som vana problemlösare erbjuder vi kunder inom tillverkningsindustrin tillgång till vår digitala fabrik för snabb produktion av komplexa detaljer i plast och metall. Målet är att våra kunder ska bli effektivare i sin egen tillverkning. Vi strävar alltid efter långsiktiga kundrelationer för bästa möjliga kvalitet och leveransprecision. Vi har en global leveranskapacitet och ambitionen är att bli en världsomspännande leverantör av smart digital produktion.

Fredrik Finnberg

Presskontakt VD och ägare 0705-187265