Dina Försäkringar Mälardalen fusionerar med Dina Försäkring AB och satsar i Mälardalsregionen

Dina Försäkringars satsning på att vara rikstäckande startade för drygt 12 år sedan. Satsningen har genom åren tagit sig olika former bland annat genom att det startats marknadsområden och bolag i Skåne och Mälardalen. Vid ett flertal tillfällen har bolag i Dina-federationen också fusionerats in i närliggande bolag eller uppgått i det gemensamt ägda Dina Försäkring AB. Federationen har nu beslutat att Dina Försäkringar Mälardalen fusioneras med Dina Försäkring AB för att kunna fortsätta satsa och växa långsiktigt på en av Sveriges största marknader.

– Dina Försäkringar har ambitionen att fortsätta utvecklas på tillväxtmarknaden i Mälardalsregionen och därför skapar vi nu ännu bättre förutsättningar för en lönsam och långsiktig försäkringsrörelse där, säger Gunilla Svensson, vd på Dina Försäkring AB. I och med fusionen förbättrar vi förutsättningarna att växa och möjligheterna att kunna erbjuda kunderna ett uppskattat alternativ till storbolagen.

Fusionsprocessen är inledd och beräknas vara klar innan sommaren. Kunderna kommer inte märka av denna förändring utan kommer precis som tidigare att få service och hjälp från kontoren i Västerås och Solna.

För mer information kontakta: Paula Fagerlund, kommunikations- och webbchef på Dina Försäkring AB
E-post: paula.fagerlund@dina.se

Om Dina Försäkringar. Vi är 11 försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på cirka 45 platser i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare.