Pysslingen Förskolor och Skolor AB tecknar nytt 10-årigt hyresavtal med Diös

Avtalet avser Söderbaumska skolan i Falun, fastigheten Gullvivan 18, som de närmaste åren kommer att genomgå omfattande renovering och yteffektivisering.

Skolan är en populär friskola med skolverksamhet för barn och elever i åldrarna 6-16 år. Diös tog över som fastighetsägare 2007 och underhållet av den gamla skolbyggnaden har tidigare varit eftersatt. Diös och Pysslingen kommer nu tillsammans att genomföra omfattande ombyggnationer.

– Vi är glada att göra den här satsningen för vår skola som håller hög kvalitet. Fastigheten är fantastisk med en spännande historik men lokalerna är inte optimala för vår verksamhet. Detta kommer vi nu tillsammans med Diös att åtgärda. Säger Johan Svenonius, regionchef på Pysslingen

– Fastigheten Gullvivan 18 är en 100 år gammal och anrik skolbyggnad i Falun. Det är roligt och spännande att tillsammans med Pysslingen vidareutveckla fastigheten för att anpassa den till dagens utbildningsbehov. Säger Fredrik Thorgren, marknadsområdeschef på Diös i Dalarna.

Fredrik Thorgren, marknadsområdeschef på Diös i Dalarna.
E-post: fredrik.thorgren@dios.se

Johan Svenonius, regionchef på Pysslingen Förskolor och Skolor AB