SOVA öppnar i Umeå

SOVA nyetablerar i Umeå. Den nya butiken öppnar den 13 mars och ligger i en av Diös fastigheter på Ersboda handelsområde.

- Umeå passar bra in i vår expansionsplan. Vi finns på flera orter i norra Sverige och självklart ska vi också finnas i Umeå som vi tycker är en intressant stad, säger Emma Bergkvist, PR-chef, SOVA.

- Vi är glada att kunna erbjuda en bra lokal till SOVAs etablering i Umeå. Diös vill se levande städer i norra Sverige och att erbjuda bra lokaler till företag som vill etablera sig är ett sätt att bidra till det, säger Göran Fonzén, marknadsområdeschef Diös Västerbotten.

SOVAs nya butik ligger i fastigheten Formen 2. Lokalen är 750 kvm stor och kontraktet gäller för sex år.

- Nu har vi hittat en lokal som är tillräckligt stor för att rymma många sängar och vi ser fram emot att hjälpa fler människor i och runtom Umeå att sova gott, säger Emma Bergkvist.

För mer information:
Göran Fonzén, marknadsområdeschef Diös, 010-470 98 50
Emma Bergkvist, PR-chef SOVA, 0709-36 98 28

• Finans

• handel
  • umeå

• Västerbotten

Diös erbjuder lokaler och bostäder på tillväxtorter i norra Sverige. Med ca 370 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde på ca 11,7 Mdr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsägare. Diös arbetar med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv för att skapa värden för hyresgäster och ägare. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap och har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen. Visionen är att vara den mest framgångsrika fastighetsägaren och att aktivt bidra till samhällsutvecklingen på den egna marknaden som sträcker sig från Luleå i norr till Borlänge i söder. Huvudkontoret ligger i Östersund.Cap.