Sundsvall först ut när Espressohouse etablerar sig i Norrland

Sundsvall är först ut när Espressohouse etablerar sig i Norrland. Redan i april öppnar en coffeshop i McDonalds före detta lokaler på Storgatan.
- Norrland är en marknad med stor potential och det är en naturlig utveckling för oss att röra oss uppåt i landet. Ett samarbete med Diös, som är en stor fastighetsägare i norra Sverige passar oss perfekt, säger Johan Gederberg, etableringsansvarig Norrland.

Även i Östersund är det klart med etablering och flera andra orter är med i diskussionen.

- Vi har en expansionstakt i Sverige på ca 20 nya enheter per år. Det finns många städer i norra Sverige som är intressanta för oss. Även i Norrland ska man få dricka gott kaffe, säger Johan Gederberg, etableringsansvarig Norrland.

- Vi på Diös vill verka för aktiva stadskärnor på våra orter och Espressohouse etableringar är positiva och välkomna. Vi är mycket glada att vi kan bidra med bra lokaler i deras norrlandssatsning, säger Håkan Ruda, retailansvarig Diös Fastigheter.

Håkan Ruda, retailansvarig Diös, 010-470 95 80, 070-640 08 86
Bo Tjälldén, markandsområdeschef Diös Västernorrland, 010 -470 96 50
Johan Gederberg, etableringsansvarig Norrland Espressohouse, 0730-53 79 05

• Finans

• espressphouse
  • sudsvall
  • östersund

• Jämtland

Diös erbjuder lokaler och bostäder på tillväxtorter i norra Sverige. Med ca 370 fastigheter, en uthyrningsbar yta om ca 1 500 000 kvm och ett marknadsvärde på ca 11,7 Mdr, är Diös norra Sveriges största privata fastighetsägare. Diös arbetar med ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv för att skapa värden för hyresgäster och ägare. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordiska Börs Stockholm, lista Mid Cap och har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen. Visionen är att vara den mest framgångsrika fastighetsägaren och att aktivt bidra till samhällsutvecklingen på den egna marknaden som sträcker sig från Luleå i norr till Borlänge i söder. Huvudkontoret ligger i Östersund.Cap.