Discovery´s Shark Week sammanfattar 25 år

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2013 12:01 CEST

Discovery´s Shark Week sammanfattar 25 år och i år räknar Discovery ner hajsekvenserna i Shark Week's 25 Best Bites söndag den 4 augusti, klockan, 22.00. I det här jubileumsprogrammet visas klipp som har fängslat och fascinerat tv-tittarna under åren och fått dem att be om att få se klippen om och om igen.

Hör Heather Boswell berätta om den skräckfyllda upplevelsen när hon blev attackerad och sliten i stycken av en haj. I sin kamp mot hajen var hon säker på att hon skulle dö. Programmet visar också när en stor vithaj attackerar en gummibåt där föraren tvingas fly för livet.

Men det är inte alla som ser hajar som skräckinjagande rovdjur. Följ med hajfantasterna ner på djupet när det är dags att mata dem och hör deras fascinerande berättelser om att simma bland ”fredliga” hajar.

Shark Week's 25 Best Bites sänds på Discovery Channel söndag den 4 augusti, klockan, 22.00

Alla sändningar på Discovery Channel Sweden:
Söndag den 4 augusti, klockan 22:00
Söndag den 4 augusti, klockan 02:00
Lördag den 10 augusti, klockan 15:00
Söndag den 11 augusti, klockan 19:00

Vid användning av klipp, vänligen kredda minst 10 sekunder med "Discovery Channel Shark Week's 25 Best Bites, söndag den 4 augusti kl. 22.00" Vid användninga av bild gäller bildtext: Foto från "Discovery Channel Sweden".

Presskontakt för programmet: Camilla Filipsson,
camilla.filipsson@sbsdiscovery.se
+46 70-399 87 39

Om Discovery Channel

Discovery Channel är kvalitets-TV när den är som allra bäst. Discovery Channel visar spännande och roliga program inom en mångd olika områden, där man som tittare alltid lär sig något nytt. Discovery Channel handlar helt enkelt om smartare underhållning. Med Discovery Channel får du följa med långt ut i vildmarken, se otroliga maskiner och bilbyggen, följa personer med farliga och intressanta jobb, bli uppdaterad inom den senaste tekniken, imponeras av världens största byggprojekt, vara med vid vetenskapliga experiment, få tillträde bakom kulisserna vid aktuella världshändelser och inspireras av kanalens färgstarka personligheter. I över 20 år har kanalen givit svenskarna möjlighet att uppleva de bästa dokumentärerna, serierna och den mest kvalitativa underhållningen från hela världen. För mer information, vänligen besök www.discoverychannel.se.

Om TLC

TLC är Discovery Networks senaste tillskott på den svenska marknaden – en underhållningskanal som präglas av spektakulära dokumentärer och gripande historier om vanliga människor. Det varierande programinnehållet på TLC är specialanpassat för att tilltala den svenska tittarens många olika sidor och intressen, och kan bäst beskrivas som ”TV-kanalen för hela mig”. TLC finns i över 150 miljoner hushåll världen över. I Sverige har TLC ett lokalanpassat utbud som kompletterar internationella program med noga utvalda program från Oprah Winfrey Network, NBC Universal, m.fl. – allt för att möta den svenska tittarens efterfrågan. För mer information, vänligen besök www.tlcsverige.se.