Höjdpunkter i februari-mars på Discovery Channel

Februari-mars på Discovery Channel

Idris Elba: Fighter

Premiär tisdag 28 mars 22.00

Skådespelaren Idris Elba har tagit sig an mängder av roller under sin långa karriär, men ingen som den här. I den nya miniserien Idris Elba: Fighter kommer skådespelaren anta sitt livs största utmaning – att tränas till att bli en professionell kickboxare och gå en riktig match mot en mer erfaren boxare. För Elba är det den ultimata utmaningen: under ett år ska han pressa sig till det yttersta och förutom blod, svett och tårar kommer den mentala påfrestningen bli den tuffaste någonsin. Med sig har han tränare och mentorer som lovar att stötta och plåga honom för att han ska kunna bli den bäste fightern han kan bli.

Förra året visade Discovery Channel över hela världen Elbas kamp för att bemästra racing i Idris Elba: No limits. Nu är det dags för nästa miniserie som spelats in i Storbritannien, på Kuba, i Japan, Thailand och Sydafrika. Miniserien består av tre timslånga episoder och produceras av Shine North tillsammans med Idris Elba’s eget produktionsbolag Green Door Pictures och kommer att sändas på Discovery Networks Internationals kanaler över hela världen 2017.

Mythbusters: the search

Premiär torsdag 23 mars 22.00

Adam och Jamie hängde undan sina labbrockar och tog farväl av Mythbusters 2016. Även om det aldrig går att ersätta dem har seriens många fans fortfarande en outsläcklig lust att knäcka myter. I den här serien söks nu nästa generations mytknäckande superstjärnor med nerver av stål och en unik förmåga att både konstruera och förstöra. Programledaren Kyle Hill introducerar de tävlande och presenterar myterna de ska försöka bevisa eller motbevisa varje vecka. Dessutom startar Blowing up history torsdag 16 mars 21.00.

Tillbaka: Fast’n’Loud

Nya avsnitt ur fjärde säsongen tillbaka måndag 6 mars 21.00

Nya avsnitt av Fast’n’Loud (6 mars) och en ny säsong av Killing Fields startar 3 mars. Alaskan Bush People är tillbaka med nya avsnitt ur tredje säsongen 15 februari, Salvage Hunters är tillbaka med ny säsong 1 mars.

Dokumentärer på Discovery Channel

Söndagar i vår

Discovery Channels söndagar kommer att ägnas åt fakta och vetenskap under våren. Söndag 19 februari startar en ny säsong av Through the wormhole with Morgan Freeman med tema terrorism i första avsnittet och därefter, söndag 19 mars, startar naturserien Wildest Europe där vi i första avsnittet befinner oss både i Norge, på Svalbard, i Finland och Sverige med temat hur vilda djur överlever de kalla månaderna. I dokumentären Rise of the warrior apes, som sänds 5 mars, följer vi chimpanserna i Ngogo, Uganda som studerats av biologer i tjugo år sedan de på människovis organiserat sig i en armé. På torsdagar startar American History Channels Hitler: The Definitive Guide 9 februari.

Discovery Channel tillhör Discovery Networks Sweden-familjen och är TV-kanalen som tillfredsställer din nyfikenhet och ger dig program där gränserna utmanas och överskrids, och där det omöjliga blir möjligt. I över 25 år har kanalen givit svenskarna de bästa dokumentärerna, serierna och den mest kvalitativa underhållningen från hela världen. Genom Discovery Channel får du följa med ut i vildmarken, se otroliga maskiner och bilbyggen, följa personer med farliga och intressanta jobb, uppdateras inom den senaste tekniken och imponeras av världens största byggprojekt, vara med vid vetenskapliga experiment, följa verklighetens mordutredare och inspireras av kanalens färgstarka personligheter.