Dags för Manchester United att visa klass

Storlagen Manchester United och Inter tar båda emot gruppettor på hemmaplan när det är dags för tredje omgången av Europa League. Sändningarna i Eurosport 1 drar igång redan 18.30 och därefter väntar 4,5 timme fotbollsunderhållning med möjlighet att se samtliga matcher via Dplay.se

Manchester United har knappast imponerat i upptakten av Europa League. Förlust borta mot Feyenoord och uddamålsseger hemma mot Zorja Luhansk efter att Zlatan Ibrahimovic frälst de röda.

Nu väntar turkiska gruppettan Fenerbahce hemma på Old Trafford, endast tre dagar efter krysset mot Liverpool i Premier League. Matchen startar 21.05 på Kanal 9 med Niklas Jarelind och Anders Svensson som kommentatorer och reporter på plats är Isabel Boltenstern.

Europa League-studion drar dock igång redan 18.30 på Eurosport 1 med Karin Frick som programledare och Hasse Backe och Kalle Karlsson som experter. Då tar Inter emot Southampton, ett Inter som står på noll poäng och måste börja vinna för att nå slutspelet. Matchen startar 19.00 och kommenteras av Christopher Kviborg.

Samtliga matcher från omgång tre går att se via Dplay.se/sport

20 OKTOBER

18.30 Europa League-studion (Eurosport 1)

Programledare: Karin Frick

Experter: Hasse Backe och Kalle Karlsson

19.00 Inter-Southampton (Eurosport 1)

Kommentator: Christopher Kviborg

19.00 Celta Vigo-Ajax (Eurosport 2)

Kommentator: Ramin Nouri

21.05 Manchester United-Fenerbahce (Kanal 9)

Kommentatorer: Niklas Jarelind och Anders Svensson.

Reporter: Isabel Boltenstern

21.05 Roma-Austria Wien (Eurosport 1)

Kommentator: Markus Sjöman

21.05 Mainz-Anderlecht (Eurosport 2)