Pressat United jagar revansch i Europa League

Zlatan och hans Manchester United har kniven mot strupen när femte omgången av Europa League spelas på torsdagskvällen. Förlust mot Feyenoord och drömmen om slutspel kan vara borta.

Två omgångar kvar i gruppspelet av Europa League och det börjar hetta till för Zlatan Ibrahimovics Manchester United. Efter fyra spelade matcher ligger laget på tredje plats i grupp A, en poäng efter rivalerna Fenerbahce och Feyenoord.

Nu väntar match mot Feyenoord hemma på Old Trafford, ett Feyenoord som slog Manchester United på sin hemmaplan i september och som vid ny seger kan skicka bort Zlatans lag från slutspelet. Matchen börjar 21.05 i Kanal 9 och kommenteras av Niklas Jarelind och Anders Svensson medan Ramin Nouri är reporter på plats.

Den andra matchen i grupp A mellan Fenerbahce och Zorya Luhansk börjar redan 17.00 på Eurosport 2. 18.30 drar sen Europa League-studion med Karin Frick, Hasse Backe och Kalle Karlsson igång på Eurosport 1.

19.00 jagar John Guidettis Celta Vigo seger hemma mot Standard Liege, en match som kommenteras av Christopher Kviborg och Johan Arneng.

Alla matcher från Europa League går att se via Dplay.se

Torsdag 24 november

17.00 Fenerbahce-Zorya Luhansk (Eurosport 2)

18.30 Europa League-studion (Eurosport 1)