Lyckad satsning på Möten & Event

Djurönäset visar upp sig i en av de större montrarna där bakre väggen täcks av en 6 meter stor bild av skärgårdsutsikten från Djurönäset konferens och hotell.

- Vi är mycket nöjda med mässan så här långt, säger Peter de Meijere, säljare på Djurönäset. Vi har en monter som verkligen återger vårt varumärke och våra produkter. Vi vill gärna berätta om alla fördelar med våra färdiga konferenspaket, där det också finns en fantastiskt fördelaktig sommarkonferens. Dessutom kan du passa på att boka ett weekendpaket för dig själv och dina vänner, varje helg hela året (utom sommaren) är det extra bra pris för alla privatgäster. På sommaren är det bra pris alla veckodagar.

I mässmontern får du smaka på ett underbart gott surdegsbröd som givetvis är hembakat och till detta den finaste ört-tapenaden, Djurönäsets eget recept. Ett mycket uppskattat smakprov är också Djurönäset apple, den egna "husdrinken" som görs på Värmdö äpplemust, ekologisk vodka, ingefärslikör, lime mm. Här på mässan naturligtvis utan alkohol.

En speciellt framtagen tävling för konferensgrupper i samarbete med Öppet Hav sysselsätter många av besökarna. De har chans att vinna en spännande aktivitet för sin konferensgrupp, men då gäller det att ta fram en vinnande motivering om varför de vill genomföra just den aktivitet de önskar.

Under onsdagen kunde man också se ett par "spa-gäster" spatsera bland montrarna med en förförisk apple-drink i händerna. De var på väg till Avisitas monter för att berätta hur de gör för att må bra. Där fick även besökarna berätta om vad som får dem att må bra och fick till tack dra en rabattkupong för spa-behandling, weekendpaket eller Sjöbodsmiddag. Det blev ett mycket uppskatta inslag i programmet.