Nytt lyxigt bastulandskap på Djurönäset

Djurönäset har skapat en helt ny möjlighet till relax och njutning, nu när arbetet med det nya bastulandskapet är färdigställt. Här kan du försvinna in i en avkopplande värld med flera olika bastur, duschar och relaxytor, med utsikt över den ständigt skiftande skärgårdsnaturen. En skön oas av vatten och värme alldeles intill den stora 25 m poolen.

Vi ser alla fram emot många, långa njutningsfulla timmar; att få vandra i sakta mak mellan den torra heta bastun till det sköna, förhållandevis svala Saunariumet och den mer krävande dimmiga ångbastun. Däremellan en avsvalkande upplevelsedusch och ett dopp i den stora poolen. Detta är äkta skandinavisk relax när den är som bäst och den avslutas naturligtvis med en uppfriskande isdusch. Till slut sjunker du ner i en av vilstolarna med utsikt över skärgårdsnaturen.

Bastulandskap och pool är öppet från 6 på morgonen till 23 på kvällen för alla hotellets gäster och ingår självklart även i alla olika weekendpaket som Djurönäset erbjuder. För den som vill kan man komplettera med en skön spa-behandling, det finns ett stort utbud att välja mellan, allt från en vanlig klassisk massage till en lyxig Skärgårdskur med tångbad.

Lägg in lite tid för en promenad runt den stora udden på den vackra naturstigen, minst lika välgörande och avkopplande för kropp och själ som bastubad och massage och en unik kombination, mitt i Stockholms skärgård.