D-Link lanserar mediacentralen ShareCenter+

D-Link börjar nu sälja NAS-enheten ShareCenter+ som strömmar, lagrar och delar filer till olika digitala enheter som till exempel smart-tv, spelkonsoler och surfplattor. DNS-327L stöder också D-Links gratistjänst mydlink Cloud Services som gör det möjligt att, via en app, komma åt sina filer överallt där det finns internetuppkoppling.

ShareCenter+ 2-Bay Cloud Network Storage Enclosure (DNS-327L), vars design har fått internationellt erkännande från Red Dot, är perfekt för ett modernt hem med flera digitala enheter. Med DNS-327L kan hela familjen lagra, få åtkomst och dela en stor mängd bilder, video och andra viktiga filer – oavsett om de befinner sig hemma eller på språng.

Den nya NAS:en har stöd för UPnP och DLNA inklusive en inbyggd iTunes-server för musik med Airplay. Sammantaget gör det DNS-327L optimerad för att strömma film, bilder och musik till en smart-tv, mediespelare, Playstation eller Xbox. NAS-enheten har även en BitTorrent-klient som förenklar nedladdning av filer från internet. Det går även att administrera en nedladdning från distans utan att en dator behöver vara påslagen.

Med plats för två stycken hårddiskar har DNS-327L möjlighet till ett stort lagringsutrymme på upp till 8 terabyte (TB). Hårddiskarna kan konfigureras i olika säkerhetslägen som Raid 1 för att minska riskerna för dataförlust.

Skapa ett personligt lagringsmoln

Genom tjänsten mydlink kan användare – från distans – skapa ett eget personligt moln och administrera sina filer samt kontrollera status på NAS-enheten. Med appen mydlink Access-NAS, som finns tillgänglig gratis för iOS- och Android-enheter, går det att titta på bilder, strömma musik och videos till mobila enheter. Det går också att ladda upp filer från sin mobiltelefon eller surfplatta till ShareCenter+ för att säkerhetskopieras.

Fler funktioner än en traditionell NAS

Den nya NAS-enheten har flera smarta program som tillåter användare att organisera sin musik och bilder. Music Center är en inbyggd musikspelare som har stöd för Apple Airplay. Med Photo Center kan man enkelt skapa fotoalbum, hantera bilder samt dela bilder via sociala medier. Surveillance Center är en funktion för mydlink-aktiverade kameror så att man kan skapa sin egen NVR (Network Video Recorder) och få ett heltäckande övervakningssystem i hemmet med åtkomst till inspelat videomaterial. Det finns ytterligare applikationer som går att installera, som till exempel blogg- och webbplattformarna Wordpress och Joomla.

Backup-möjligheter

• Schemalägga backup från en dator till NAS-enheten (ShareCenter Sync)
  • Schemalägga lokala backuper
  • Schemalägga backup från distans
  • Apple Time Machine
  • USB-backup
  • Cloud-backup via Amazon S3

Exempel på funktioner och egenskaper

• Plats för två 3.5 SATA-hårddiskar med lagringskapacitet upp till 8 TB
  • USB 3.0-port för extra lagringsenheter eller skrivare
  • Raid 1, Raid 0, JBOD och standard-konfiguration av hårddiskarna
  • Gigabit Ethernet-port
  • Fungerar med mydlink cloud Services där det går att komma åt och hantera sina filer från ett webbgränssnitt, iOS- eller Android-enhet
  • DLNA- och UPnP-certifierad medieserver
  • iTunes mediaserver med stöd för AirPlay vid uppspelning av musik
  • BitTorrent-klient
  • Möjlighet att skapa olika användarprofiler
  • Hot-swap-funktion för att byta en trasig hårddisk utan stänga av enheten
  • Notifieringar via e-post och sms
  • Energisparande funktioner med D-Link Green

För fullständiga specifikationer, gå till:

DNS-327L är tillgänglig omgående till ett rekommenderat butikspris på 1 495 kronor (kostnad för hårddiskar tillkommer).

Lågupplösta bilder

Högupplösta bilder
ftp://ftp.dlink.eu/Product_Images/DNS-327L/

För mer information eller produkttest, vänligen kontakta:

D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för det digitala hemmet, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som integrerar switching, trådlösa produkter, bredband, lagring, ip-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link Norra Europa (Norden och Benelux) etablerades 1995 och har idag drygt 60 medarbetare samt kontor i Bryssel, Helsingfors, Haparanda, Köpenhamn, Oslo och Stockholm. www.dlink.se

• lagra data
  • iphone