Trådlös husdjursvakt för djurägare som vill hålla koll i mobilen

D-Links nya EyeOn Pet Monitor ger husdjursägaren möjlighet att på ett enkelt och prisvärt sätt vaka över sitt husdjur överallt från sin smartphone och surfplatta.

D-Link, en av världens största tillverkare av nätverkskameror, börjar nu sälja en övervakningskamera som förvandlar en smartphone eller surfplatta till en husdjursvakt. EyeOn Pet Monitor (DCS-800L/P) förser djurägaren med ett sofistikerat, men ändå billigt sätt att hålla koll på katter, hundar, fåglar och andra husdjur.

Djurälskare kan använda sin smartphone eller surfplatta (iOS eller Android) tillsammans med gratis-appen - mydlink Lite - för att se sitt djur i realtid via en live-video. Den trådlösa kameravakten är liten och smidig och inkluderar även inbyggd nattbelysning så att man kan se om djuren har det bra även nattetid. Husdjursvakten har även dubbelriktat ljud så att matte eller husse inte bara kan höra och se sitt favoritdjur i hemmet. De kan även prata till sitt djur från sin smartphone eller surfplatta.

– Oavsett om du är hemma eller på jobbet låter EyeOn Pet Monitor dig enkelt ha koll på ditt husdjur genom att använda din existerande telefon eller surfplatta. Det är idealiskt för de som vill vara säkra på ett nyinförskaffat husdjur mår bra. Men även om man bara är nyfiken vad sitt husdjur gör när man inte här hemma så erbjuder vår nya EyeOn Pet Monitor alla möjligheter, säger Marco Stenvall, produktchef på svenska D-Link.

EyeOn Pet Monitor har inbyggd 4 gånger digital zoom samt rörelse- och ljuddetektor. Husdjursägaren kan få e-postnotfiering när något ljud eller rörelse har upptäckts runt djurkameran, till exempel när en hund skäller. På så sätt kan man snabbt se om allting är okej med sitt djur via på sin iOS- eller Android-enhet. Om husdjursägaren befinner sig på ett ställe utan ett trådlöst nätverk så går det att koppla EyeOn Pet Monitor direkt till en eller flera smartphones/surfplattor. Det gör att kameran fungerar oberoende av ett wifi-nätverk.

EyeOn Pet Monitor (DCS-800L/P) är tillgänglig i början av september. Det rekommenderade butikspriset ligger på 799 kronor inklusive moms. Förutom en gratis mobilapp medföljer även en tre plastringar så man kan byta accentfärg på EyeOn Pet Monitor.

Produktsida: http://bit.ly/produktsida-eyeon-petmonitor

Produktblad: http://bit.ly/produktblad-eyeon-petmonitor

Bilder och info om appen: https://se.mydlink.com

Högupplösta bilder på DCS-800L/P