DORO lanserar unik DECT telefon

DORO AB, noterat på O-listan på Stockholmsbörsen lanserar en unik serie av nya trådlösa DECT telefoner under hösten. Den första är DORO 800- serien som i första hand vänder sig till yngre användare både vad avser design och funktioner. DORO DECT 800 har dessutom en unik egenskap med utbytbara fronter för såväl lur som basenhet. Samma telefon kan därför färganpassas i nio olika kombinationer allt efter konsumentens smak och hemmiljö. DORO DECT 800 serien är en mycket liten telefon (104 x 75 x 24 mm) med en modern svensk design och den liknar mycket en GSM-telefon. Den primära målgruppen är ungdomar och telefonen därför utrustad med t.ex. sju olika ringsignaler, dubbla telefonböcker och inbyggd högtalare i luren. Vidare finns en intressant funktion som gör att man kan koppla upp ett helt hem med ett enda telefonjack - utan kabeldragning. Man kopplar in en DORO 820 (eller en 830 R med telefonsvarare) och sedan kan tre extra handenheter med laddare placeras runt i bostaden. När det ringer svarar man var man vill. Försäljningen kommer att starta under augusti på samtliga 8 marknader där DORO är verksamt. Lanseringen har planerats i detalj med avseende på säljkanaler och marknadsföring för att nå den tilltänkta målgruppen. "800-serien är resultatet av DORO's ökade satsning på konsumentdriven produktutveckling där målgruppen har stått i fokus under hela processen. Den står dessutom för ett nytt form- och designspråk som fått stor uppmärksamhet när vi presenterat den för våra kunder och återförsäljare. 'Design on speaking terms' står för väl designade kvalitetstelefoner som harmonierar med omgivningen och här är DORO DECT 800 ett lysande exempel, inte minst tack vare de utbytbara fronterna" säger DORO's VD Gunnar Åkerblom. Kommande rapporter Kvartal två: 18 augusti, kvartal tre: 21 oktober och bokslutskommuniké: 30 januari 2004 Mera information och bild Mera information om DORO och ovanstående bild finns att hämta på www.doro.com För frågor var vänlig kontakta: VD Gunnar Åkerblom 046-280 50 60 eller vVD Ingvar Karlsson 046-280 50 62