Doro och Lill-Babs välkomnar en grön, grann, skön och sann sommar

Doros nya sommarkampanj börjar vecka 27 och är en hyllning till sommaren. I fokus står Lill-Babs somriga ever-green: ”Välkommen gröna, granna, sköna, sanna sommar”. Kampanjen har ett dorogrönt sommarskimmer i retrostil och berättar hur man enkelt håller koll på både vädret och sina nära och kära under sommaren.

– Lill-Babs är sinnebilden av en aktiv och nyfiken person mitt i vår målgrupp. Vi strävar ständigt efter att utveckla produkter som skapar möjligheter för våra användare att leva livet till fullo. Lill-Babs är en person som ger uttryck för just detta, säger Camilla Nilsson, marknadschef på Doro.

Fokus i kampanjen är den nya vikbara mobilen Doro PhoneEasy®622. Mobilen har många nya spännande funktioner som väder med fyra-dygnsprognos, kamera med videoinspelningsfunktion och Doro Experience® Manager, som gör det möjligt att på distans bl.a. uppdatera kontakter, dela bilder, hantera påminnelser och kalender. En telefon med smarta semesterfunktioner helt enkelt.

Kampanjen syns i Sverige, Norge och Danmark under hela sommaren med egen kampanjsajt, print- och bannerannonsering, PR- och Facebook-aktiviteter. Konovalenko är reklambyrå, Dynamic Dog arbetar med webben, Grayling med PR och Starcom står för medieplaneringen.

För bilder kontakta:
Jesper Wendel, Grayling
Telefon +46 709 51 39 08, e-post jesper.wendel@grayling.com

• doro phoneeasy 622
  • lill-babs
  • kampanj

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5  Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller besök www.facebook.com/dorosverige.