Uppkopplat och enkelt med Doro PhoneEasy® 622

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 09:38 CET

Hälften av alla personer över 65 är intresserade av pålitliga och enkla traditionella mobiltelefoner, resten av denna växande målgrupp funderar på att köpa en smartphone[1]. Doro introducerar därför Doro PhoneEasy® 622 på Mobile World Congress i Barcelona – en vikbar användarvänlig 3G-telefon med smart teknologi. Den nya mobilen är ett alternativ för den som vill ha en uppkopplad upplevelse, men ännu inte är redo för en smartphone.

Doro PhoneEasy® 622 har utvecklats för användare som vill ha en modern och enkel mobiltelefon, men samtidigt är nyfikna på en uppkopplad mobilupplevelse. Den nya modellen kommer med Doro Experience® Manager som gör det möjligt att på distans anpassa mobilens innehåll och inställningar av användaren, eller dennes vänner och släktingar, via internet. Information kan skickas både till och från telefonen. Nya kontakter kan läggas till från webben och bilder från mobiltelefonen kan lagras direkt online. Detta gör Doro PhoneEasy® 622 till det perfekta valet för de som antingen är ovana eller ointresserade av ny teknik men som ändå vill vara uppkopplade.

– Vi kan nu erbjuda våra återförsäljare och operatörer en produkt som ger ett högre mervärde än en traditionell mobil. Med Doro PhoneEasy® 622 har vi skapat ett alternativ för den som är nyfiken på att utöka sin mobilupplevelse, men kanske inte ännu är redo för steget till en smartphone, säger Camilla Nilsson, nordisk marknadschef, Doro AB.

Doro PhoneEasy® 622 erbjuder samtliga fördelar som idag förväntas av en mobiltelefon från Doro. Högt och klart ljud, justerbar textstorlek samt en stor, ljus och tydlig skärm med intuitiva menyer. Den externa skärmen visar också tydligt inkommande samtal, mottagna SMS och tid. Förutom en elegant design och utpräglad användarvänlighet erbjuder Doro PhoneEasy® 622 även ett antal nya och spännande funktioner.

– Doro PhoneEasy® 622 är enkel att använda. Samtidigt har vi lagt till ytterligare några efterfrågade funktioner såsom möjligheten att spela in och dela videofilmer och att användaren kan ta del av väderprognoser. Funktioner som både skapar nytta och nöje i vardagen, säger Camilla Nilsson, nordisk marknadschef, Doro AB.

Doro PhoneEasy® 622 lanseras i Sverige i juni.

För bilder och produktprover kontakta:
Jesper Wendel, Grayling
Telefon +46 709 51 39 08, e-post jesper.wendel@grayling.com