Forum för dataskydd stödjer Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2020 15:08 CET

Forumet är mycket stolta över att kunna bidra till Team Rynkeby – God Morgon Täbys fantastiska arbete för att samla in pengar till Barncancerfonden och vi bidrar bland annat genom att sätta dem i fokus på Nordens största dataskyddskonferens – Nordic Privacy Arena som vi årligen arrangerar.

Genom att stödja Barncancerfonden – gör vi skillnad, vi räddar liv!

För frågor rörande detta kontakta Cecilia Engström VD

Om oss

Forum för Dataskydd arbetar sedan 2012 för att förtydliga och stärka dataskyddsombudets roll i bolag och organisationer samt för att diskutera, debattera och upplysa om sakfrågor. Forumet medverkar till att skapa och sprida medvetenhet och ”best practices” på området. Vi arrangerar löpande seminarier och nätverksträffar för dataskyddsombud och andra som kommer i kontakt med dataskyddsfrågor i arbetet.

Sedan 2016 arrangerar vi också Nordens största dataskyddskonferens – Nordic Privacy Arena.

Utöver detta lämnar vi synpunkter på lagförslag, kommenterar aktuella frågor i media och föreläser vid lärosäten och svenska och internationella konferenser. Mer info på www.dpforum.se

Kommentarer (0)

Kommentera