Vill du vara med i vårt team?

På DQC arbetar vi aktivt med att öka nyttan för våra kunder på ett kostnadseffektivt sätt. Vårt mål är att våra kunder skall ha en framtidssäkrad utveckling av sin digitala arbetsplats genom ständigt förbättrings och förändringsarbete. För att säkerställa både teknik och ekonomi tillsätts ett kundteam med en tekniskt ansvarig och en kommersiellt ansvarig. Under en längre tid har vi haft en stor tillströmningar av nya kunder varpå vi nu söker en ny medarbetare med kommersiellt kund- & projektansvar som blir en nyckelspelare i vårt kommersiella team.

Vårt kommersiella team arbetar dagligen med…
...att kvalificera leads till affärsmöjligheter, det innebär att ta en första kontakt och säkerställa att både den potentiella kunden och DQC ser en framtida affär. När ett lead kvalificerats så startar själva affärsprocessen och nu gäller detta att kunna driva hela affären i hamn till ett signerat avtal. Teamet arbetar långsiktigt med ett aktivt kundansvar som innefattar analyser, inspiration, handlingsplaner, förhandling och uppföljning. Vi utgår från våra kontor Göteborg och Stockholm men har hela Sverige som handelsplats.

Vi söker dig med...
...ett brinnande intresse för att göra affärer som gagnar både kunden och leverantören. Din ekonomiska förståelse är god och du har förmågan att bedöma värdet av olika affärsalternativ. Du är engagerad och förtroendeingivande samt lyhörd för kundens behov och kan omsätta dessa i lönsamma affärsuppgörelser. Du är van vid kundplanering, strategier samt att skapa och underhålla relationer med, hos kunderna, viktiga kontaktpersoner. Då det ingår administrativa uppgifter i tjänsten är det viktigt att du även är ordningsam och har ett strukturerat arbetssätt.

Som person är du samarbetande, ansvarsfull, lösningsorienterad och positiv. Du uppskattar att arbeta i ett snabbrörligt och fartfyllt företag som är marknadsledare inom sitt område har spännande kunder med varierande utmaningar.

Erfarenhetsmässigt bör du ha…
...minst 5 års erfarenhet av försäljning (helst inom Portaler och Intranät) samt goda kunskaper inom SharePoint och Office 365. Meriterande är en relevant utbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Övriga kvalifikationer som så som god svenska och engelska i tal och skrift samt B-Körkort är ett krav.

Har du frågor om denna tjänst så kan du kontakta Johan Gerebro, Försäljnings- & Marknadschef, 0723-050607.

Din ansökan skickar du till rekrytering@dqc.se

Om DQC
DQC är förmodligen Sveriges största nischade aktör inom utveckling, anpassning och förvaltning av SharePoint.

DQC är certifierad Microsoft Gold Partner och har sedan 2007 levererat SharePoint-lösningar till företag och organisationer över hela Sverige. Våra kunder finns i flera olika kundsegment, både inom privat- och offentlig sektor.

Vårt fokus på Microsoft SharePoint och vår erfarenhet från ett stort antal åtaganden kring plattformen ger oss sammantaget en unik kompetens. Vi är experter på lösningar inom bland annat:

• Intranät och portaler
  • Projekthantering
  • Dokumenthanteringssystem
  • Kvalitetsledningssystem
  • Ärendehanteringssystem

Med hjälp av oss och våra tjänster kan våra kunder fokusera på sin kärnverksamhet.

Vi brinner för affärsnytta och har dedikerat oss för att ni som kund ska åstadkomma mätbara effekter som resultat av de SharePoint-lösningar som vi levererar. Fram till januari 2016 har DQC samlat på sig mer än 200 000 timmar av erfarenhet inom SharePoint.

• rekrytering
  • affärsutveckling