VERONICA MAGGIO “Jag var mitt största hinder.” I NYA AVSNITTET AV DRIVET

VERONICA MAGGIO I NYA AVSNITTET AV DRIVET: “Jag var mitt största hinder.”

I veckans avsnitt av podcasten DRIVET som släpps den 1a juni berättar Sveriges största kvinnliga artist Veronica Maggio, som nu är aktuell med sitt femte album “Den första är alltid gratis”, om hennes resa från tvivel till framgång.

–Någon på skivbolaget sa ‘Tänk om grejen med dig är att det är en man som har skrivit texterna. Och att du sjunger grejer ur en mans perspektiv. Det kanske är det man gillar med dig’, berättar Veronica Maggio.

Veronica Maggio har vunnit fem grammisar, tre rockbjörnar och två P3 guld men precis som de allra flesta framgångsrika artister har hon många års tuff resa bakom sig. Hon berättar om kritiken efter första plattan "Vatten och bröd", (den enda där hon inte skrivit låtarna själv) och hur hon nästan körde fast efter den.

– Jag fick ganska dåliga recensioner på den första skivan och blev väldigt självmedveten. Jag kunde inte utrycka mig varken på en scen eller i en intervju, jag kände mig väldigt begränsad. Så det var jag som var mitt största hinder, säger Veronica Maggio.

Men hon berättar också hur hon tog sig ur den svåra tiden genom att våga vara sig själv och ger råd till andra som står inför liknande hinder som hon själv gjort.

- Jag bara insåg att jag måste vinna eller försvinna nu. Jag måste komma över mig själv och göra det här. Börja skriva själv, ta tillbaka min kontroll och vara som jag är. Man måste våga, annars händer ingenting, säger Veronica Maggio.

Intervjun med Veronica Maggio kommer finnas tillgänglig på Acast, iTunes och DRIVET:s hemsida, www.drivetpodcast.se, från och med 1a juni 2016.

För mer information maila info@drivetpodcast.se eller gå in på vår hemsida www.drivetpodcast.se