Möt Håkan Hagegård i ett samtal om Ingmar Bergman och Trollflöjten på Drottningholms Slottsteater

Nyhet  •  2012-05-22 11:24 CEST

Möt Håkan Hagegård i ett samtal om Ingmar Bergman och Trollflöjten, med Bergmanstiftelsens VD Jan Holmberg, i Déjeunersalongen klockan 20.30 lördagen den 26 maj. Efter samtalet spelas Trollflöjtens klockspel och klockan 21.15 visas filmen Trollflöjten av W A Mozart, regi Ingmar Bergman, på storbildsduk i parken utanför teatern. Fri entré.

Ytterligare programpunkter under kvällen innefattar visning av teatern och konsert i Déjeunersalongen där det även serveras drycker och enklare förtäring. Fri entré för alla programpunkter nedan.

Program:

19.30 Visning av teaterns scen och salong.
20.00 Konsert i Déjeunersalongen, delar ur Drottningholmsteaterns orkester under ledning av Mark Tatlow.
20.30 Möt Håkan Hagegård i ett samtal om Trollflöjten. Från lilla scenen i Déjeunersalongen leder Bergmanstiftelsens VD Jan Holmberg en introduktion och ett samtal Om Ingmar Bergman och Trollflöjten.
21.00 Hör Trollflöjtens magiska klockspel!
21.15 Trollflöjten av W A Mozart, regi Ingmar Bergman visas på storbildsduk i parken, utanför Déjeunersalongen. Ta med egen filt.

23.45 avgår Teaterbussen till Fridhemsplan och T-Centralen. Biljetter à 90 kr säljs i Teaterboden och i teaterns garderober under kvällen.

www.dtm.se

Kommentarer (0)