Pirelli + Pro Superbike = sant

Pressmeddelande  •  2011-01-31 09:59 CET

Pirelli blir exklusiv däckleverantör till 2011 års upplaga av Skandinaviens mest prestigefyllda roadracingmästerskap, Pro Superbike, som arrangeras av STCC. Det blev officiellt under STCC:s presskonferens på MC-mässan i Stockholm i helgen.

I Sverige representeras Pirelli motorcykeldäck av Duells. Björn Johansson, vd för Duells, ser fram emot samarbetet med STCC i Pro Superbike.
– Duells har en lång tradition av engagemang inom mc-sport, de flesta förare som vunnit STCC:s roadracingmästerskap det senaste decenniet har gjort det iförda hjälm, skinnställ, stövlar med mera från Duells. Det känns bra att nu även få vara med och säkerställa att förarna får köra med de bästa däcken. Pirelli har varit officiell däckleverantör till världsmästerskapen i Superbike sedan 2004 och vi ser fram emot att kunna tillföra den kunskap och erfarenhet som finns därifrån till det skandinaviska mästerskapet.

STCC AB satsar i år hårdare än någonsin på att ge Pro Superbike en kommersiell plattform för både sponsorer, partners och deltagare att verka ifrån. STCC:s vd, Bob Huzell, ser Pirelli som en viktig ingrediens i helheten.
– Det känns mycket bra att få Pirelli med som officiell däckleverantör i Pro Superbike. Pirelli är en tillverkare som har långa och fina traditioner inom motorsporten och tillsammans med våra övriga partners kommer det här att innebära ett lyft för Pro Superbike och motorcykelbranschen.

Första racet i Pro Superbike går av stapeln under STCC:s premiär på Jyllandsringen 22-23 april.

Duells grundades 1932 och är idag Skandinaviens ledande leverantör av tillbehör, personlig utrustning och reservdelar inom sex produktområden; motorcykel, moped, cykel, ATV, snöskoter och marint. Sortimentet är uppbyggt för att vara heltäckande och innehåller de främsta internationellt starka varumärkena. Produkterna finns hos mer än 4000 återförsäljare i Sverige, Norge och Danmark.

Duells har över hundra medarbetare vid huvudkontoret i Göteborg och filialkontoren i Roskilde, Oslo och Östersund.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom