Tips för dig som ska köpa badrumsmöbler

Tre tips vid köp av badrumsmöbler

1. Tänk funktion. En snygg möbel ska ju även vara praktisk. Vilka avställningsytor finns det? Du vill kanske ha plats för necessär, glasögon etc på handfatet. Hur ser inredningen ut? Får du plats och ordning på det du vill ha tillgängligt? Finns det specialspeglar eller eluttag? Ta reda på dina önskemål och leta efter något som motsvarar detta. Våra handfat har generösa avställningsytor. Vi har också tagit fram flera varianter av inredningar med möjlighet att koppla på elanslutningar.

2. Tänk kundanpassning. Vill du ha möbler med ben eller vägghängt? Få breda lådor eller fler mindre. Färg och material kan varieras. Hur ser din favoritlösning ut. Enkelt eller dubbelt handfat. En eller två bassänger. Idag finns det fler möjligheter att skräddarsy sin egen favorit. Flera av våra möbler ingår i vårt koncept Mix & Match och mixas i hundratals variationer.

3. Tänk kvalitet. Badrumsmöbler byts inte så ofta. De ska leva länge i en tuff miljö med fukt och vatten som torkas med golvvärme och handduksvärmare. Välj möbler som trivs i denna miljö och som är utrustade med droppkant för extra långsiktigt skydd.

Vi jobbar med massivt lövträ som stått ute och härdats i naturen i flera decennier innan de lever vidare i badrummet. De har vanan innan.

Du kan också tänka på småländsk möbeltradition. Alla våra badrumsmöbler tillverkas i lövträ av lokala möbelhantverkare i Alsterbro. Det innebär korta och snabba leveranser. Duobad skapades för 15 år sen av erfarna möbeldesigner med fokus på kvalitet och design.

• Materialfrågor, färgsättning

• badrum

DuoBad har ett nära samarbete med världskända badkarstillverkaren Recor från Portugal. Alessi och Cristina från Italien. Laufen från Schweiz samt Kosta Boda. Företaget har för närvarande 12 anställda och omsätter drygt 30 miljoner kronor.