Harmoniska tapetnyheter från Duro

Det är en speciell känsla att vakna upp utvilad i nytvättade lakan medan solens första strålar tittar in genom fönstret. Känslan av att sträcka på sig till ljudet av småfåglarnas kvitter ute på balkongräcket och doften av kokkaffe med nygräddat bröd från köket. Känslan av varma sensommarkvällar med ett glas vin, harmoni, lite trädgårdsfix och kanske en avslappnad sensommarfest eller två. Det är den känslan som har utgjort visionen vid skapandet av Duros senaste tapetkollektion Harmoni. Alla vill väl uppleva Harmoni?

Kollektionen innehåller inte bara sovrumstapeter utan har något för varje rum och smak. Bland de 38 mönstrade och12 enfärgade tapeterna finns bland annat lite djärvare fondmönster, diskreta ytor och söta blomtapeter. Inspirationen för denna kollektion är hämtad från timmerstugor i Jämtland, blommande trädgårdar, skandinavisk minimalism och fabrikens själfulla stenväggar. Och självklart finns en Duroklassiker med i kollektionen, men denna gång med två helt nya färger. I en händelserik tid med snabba förändringar vill vi erbjuda vi något som alla eftersträvar – Harmoni!

Besök durosweden.se för bilder och ytterligare information. Frågor om högupplösta bilder eller tapetprover besvaras av Duros kommunikationsansvarig Malin Duberg på 026-656507 eller via malin.duberg@durosweden.se.

Frågor om kollektionen och mönster besvaras av Duros designchef Maria Bryngemark på
026-656511 eller maria.bryngemark@durosweden.se.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Högupplösta bilder för nedladdning

Nu har vi byggt upp en ny bildbank på vår hemsida där du enkelt och snabbt kan ladda ner högupplösta mönster- och miljöbilder på våra mest omtyckta kollektioner. För dessa bilder besök durosweden.se/press och gå in på bildarkiv och välj bland våra kollektioner.

Duro har formgivit och tillverkat skandinaviska tapeter i åttiofem år. Det finns med andra ord en hel del att berätta och visa. Därför gör vi nu även en satsning i sociala medier.

Följ oss på Instagram, Pinterest och Facebook under namnet durosweden