Nyhet: tapeten Körsbär

Förläng sommaren och blomsterprakten! Varje vår blir man lika hänförd när värmen kommer och träd och blommor börjar att slå ut. "Jag ville med mönstret Körsbär föreviga just den känslan av blommande trädgårdar med hjälp av en samlad bild av många olika körsbärsträd. Inspirationen kommer bland annat från omslaget på en japansk poesibok från min barndom och från körsbärsträdet jag fick i födelsedagspresent från kollegorna på Duro" berättar designchef Maria Bryngemark. Körsbär finns i tre olika färger: vit, beige och grön botten.

Alla Duros tapeter är miljövänliga och tillverkade med omtanke för vår miljö. Tapeten är också i högsta klassen av ljustålighet, vilket innebär att den behåller sin kulör under många år utan att blekna. Den tål också som alltid att tvättas med tvål och vatten.

Om kollektionen Natur
I kollektionen tolkar Duro naturens olika former. Det skandinaviska landskapet är i fokus och landar i sju stycken avskalade och harmoniska tapetmönster. "Det är något vackert med vårt skandinaviska klimat – årstidernas starka kontraster, råa vintrar som övergår till varma sommardagar" berättar designchef Maria Bryngemark. Kollektionen innehåller sju mönster med en färgskala i finstämda kulörer som suddar ut gränserna mellan ute och inne. Natur består av 35 tapeter inkl 9 stycken ytmönstrade. Pris per rulle 495 kr.