Växer så det knakar på väggarna!

Midsommar är ett kraftfullt och kul blommönster som tar plats i ditt hem. Sju sorters blommor ur den svenska floran, som växer så det knakar på väggarna! Midsommar passar det moderna- men även retroinspirerade hemmen, i mindre utrymmen eller som en fondvägg. Våga låt de naivistiska blommorna ta plats och skapa en livfull sommaräng året om i ditt hem.

Spira innehåller tidlösa bladverk och slingor, livliga blomsterängar och geometriska former. Kollektionen består av 37 mönstrade tapeter totalt och 7 enfärgade tapeter som tillsammans bjuder in till nya färgkombinationer. Allt för att du ska hitta något som inspirerar dig till att ta in naturen i hemmet!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Se durosweden.se för bilder och ytterligare information. Frågor om högupplösta bilder eller tapetprover besvaras av Duros kommunikationsansvarig Malin Duberg på 026-656507 eller via malin.duberg@durosweden.se.

Frågor om kollektionen och mönster besvaras av Duros designchef Maria Bryngemark på
026-656511 eller maria.bryngemark@durosweden.se.

Högupplösta bilder för nedladdning

Nu har vi byggt upp en ny bildbank på vår hemsida där du enkelt och snabbt kan ladda ner högupplösta mönster- och miljöbilder på våra mest omtyckta kollektioner. För dessa bilder besök durosweden.se/press och gå in på bildarkiv och välj bland våra kollektioner.

Duro har formgivit och tillverkat skandinaviska tapeter i över 85 år. Det finns med andra ord en hel del att berätta och visa. Välkommen in i vår fantastiska värld av tapeter!

Följ oss på Instagram, Pinterest och Facebook under namnet durosweden

• tapet