Dustin vinner nordiskt avtal via Tradebroker

Dustin Norge har vunnit en upphandling av ramavtal för inköpsorganisationen Tradebrokers drygt 50 medlemsföretag. I Tradebroker ingår både stora och små- och medelstora företag exempelvis Storebrand, Statoil Fuel & Retail och Posten Norge. Avtalet löper över tre år från maj 2015 och innebär att Dustins tidigare avtal med Tradebroker förnyas. Värdet beräknas till cirka 75 MNOK per år.

Avtalet omfattar hela Dustins produkterbjudande via webshopen. Dustin har haft ramavtal med Tradebroker sedan 2011. Den nya upphandlingen är nordisk och innebär att Tradebrokers medlemmar kan avropa på samma avtal i hela Norden.

- Att vi får förnyat och utökat förtroende från Tradebroker är ett bevis på vår starka affärsmodell där vi kan betjäna från små- och medelstora till stora företag. Vi vann avtalet på våra konkurrenskraftiga priser, som möjliggörs av våra effektiva inköp och logistik, samt det faktum att vi har ett nordiskt erbjudande, säger Georgi Ganev VD Dustin.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Niklas Alm, IR-chef

niklas.alm@dustin.se, 070 824 40 88

Eva Ernfors, Informationschef

eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Informationen är sådan som Dustin Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande klockan 08:00 den 4 maj 2015.

Dustin är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Med kärnan i e-handel fungerar Dustin som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov där Dustins medarbetare stödjer kunderna att hitta den rätta lösningen för dem.

Dustin är en one-stop-shop som erbjuder cirka 200 000 produkter med tillhörande tjänster, funktioner och lösningar. Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Förutom Dustin och Dustin home ingår Businessforum (Finland) och IT-Hantverkarna (Sverige) i koncernen.

Bolaget har drygt 900 medarbetare. Omsättningen under verksamhetsåret 2013/14 uppgick till ca 7,4 miljarder SEK. Cirka 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden med fokus på små- och medelstora företag. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.