Här ska framtidens e-handel utvecklas

För varje månad som går växer e-handelsbranschen sig starkare. Företagen inom e-handel möter oftast hinder då det kan vara besvärligt att skala upp sin logistik, verksamhet eller lager.

E-commerce Park hjälper till att lösa dessa problem. E-handlarna ska kunna fokusera på sin kärnverksamhet, inte på om kontorsplatserna eller lagerytan kommer räcka till. Ett flexibilitet lagercenter gör att det blir kostnadseffektivt då e-handlare slipper binda upp sig under långa tider på för stora eller för små ytor.

- "Vi börjar med ca 2000 kvm kontor och ca 5000 kvm lager. Förhoppningen är att redan inom 2 år behöva expandera mer och utöka ytorna, säger Karsten Deppert, grundare."

Både kontorshotellet och logistikverksamheten finns i direkt anslutning till hamnen, vilket gör det lätt att använda markburen transport och fartyg för att ta emot containrar. Förutom skalfördelarna i lager och logistik kommer E-commerce Park att bli den gemensamma samlingspunkten för kunskapdelning inom e-handel.

- "Vi samlar driftiga entreprenörer under ett tak vilket ger ökad kreativitet och effektivare lösningar. Parken kommer bli en plats där framtidens e-handel utformas, säger Amelie Lidén, verksamhetsansvarig."

Placeringen för e-handelsparken var självklar redan från start. Helsingborg är en entreprenörsstad som ligger perfekt för transporter inom Sverige, Norden såväl som Europa. Kombinationen med entreprenörskap och bra logistik ger helt rätt förutsättningar för e-handel.

- Vår förhoppning är att detta även kommer traditionella butiker till nytta. Vi vill öka kunskapen kring e-handel, så att fler kan utnyttja dess möjligheter, säger Dan Nilsson, grundare.

• nyföretagande
  • skåne
  • helsingborg
  • distanshandel
  • e-handlare
  • entreprenörer
  • logistikcenter
  • e-handelspark
  • logistik
  • lager
  • e-handel

Om E-commerce Park of Sweden

E-Commerce Park of Sweden är en ny satsning för att ge e-handlare möjligheten att dra skalfördelar så som delade lager, logistik, kunskap och kompetens. Det är strategiskt placerad i Helsingborg, som är ett av de bästa logistikplatserna inom Norden. Parken är även i direkt anslutning till sveriges näst-största containerhamn, Helsingborgs Hamn.

Om Grundarna

Dan Nilsson är e-handelsveteran och varit med och startat upp eller investerat i 20 olika e-handelsbolag, bland annat Fyndiq och Roliga Prylar. Han har även örat mot marken inom e-handelsscenen och ligger bakom ehandel.se, sveriges största sajt dedikerad till endast e-handel.

Karsten Deppert är en tysk entreprenör bosatt i Sverige. Han och Dan har redan tidigare skapat bolaget Contentor ihop. Utöver det är Karsten bakom kontorshotellet Mindpark, som med sina 2500 kvm är regionens största.

Nu kombinerar de sina erfarenheter för att skapa en miljö för e-handelns utan dess like i Sverige.

Besök gärna vår hemsida www.ecommercepark.se

För frågor eller vidare information, kontakta:

Amelie Lidén
amelie@ecommercepark.se