Vinnaren av Energipriset utses på Bostadsrättsmässan.

News -

Tre bostadsrättsföreningar i Göteborg tävlar om Bostadsrättsmässans nystiftade Energipris

Bostadsrättsmässan har tagit fram ett nytt Energipris, som tilldelas en bostadsrättsförening som på stort allvar tagit tag i sin energianvändning och genom olika åtgärder fått den att minska drastiskt. Nu har tre finalister valts ut av juryn. Energipriset delas ut den 11 november på Bostadsrättsmässan Göteborg 2016 på Svenska Mässan.

Bostadsrättsmässans Energipris är ett årligt pris där man uppmärksammar en bostadsrättsförening som genom en genomtänkt strategi och välplanerade aktiviteter fått ned sin förbrukning och på så sätt sparat både pengar och på miljön. Ett föredöme som inspirerar fler till att göra bra åtgärder för att minska energianvändningen.

De tre finalisterna till Bostadsrättsmässans Energipris 2016 är:

1. HSB Jättens Gömme
  2. Brf Jakten
  3. HSB Brf Faxefjäll

Vinnaren utses av en jury med representanter från Bostadsrättsmässan, HSB Göteborg, Riksbyggen, SBC, Energi och klimatrådgivningen Göteborgs Stad och tidningen Bo Bättre. Och priset delas ut på Svenska Mässan 11 november.

För mer information besök www.bostadsrattsmassan.se.

BostadsrättsMässan Göteborg arrangeras den 11-12 november 2016 på Svenska Mässan av Easyfairs i samarbete med Riksbyggen, SBC och HSB Göteborg.

För mer information kontakta:
Maria Olsson Tunebro, projektledare, maria.olssontunebro@easyfairs.com, 08-506 650 32

Om BostadsrättsMässan
BostadsrättsMässan är den etablerade mötesplatsen där bostadsrättsföreningars styrelser, bostadsrättshavare och andra bostadsrättsintresserade möts. På BostadsrättsMässan Göteborg får besökarna direktkontakt med leverantörer och experter. Rådgivning, inspiration och värdefulla lärdomar som gör att de sparar tid, får kunskap om sitt ansvar och blir säkrare i sin roll. Mässan arrangeras av Easyfairs tillsammans med Riksbyggen, HSB Göteborg och SBC. Läs mer på: http://www.bostadsrattsmassan.se/