Sydsveriges smartaste fastighet. Foto: Matt Robinson, Mediafish AB

Två lyckade dagar i Malmö för Fastighetsbranschen

Fastighetsmässan blev en stor framgång när den arrangerades på Malmömässan 26–27 februari. Mötesplatsen samlade över 180 utställare och fler än 4000 besökare under två intensiva dagar. Mer än 40 % av hallytan inför nästa upplaga av mässan 2022 bokades upp redan under mässdagarna– ett kvitto på en lyckad mässa!

Så här säger några av årets utställare:

”Bra mässa, vi har haft fullt upp i montern, och har fått många leads att jobba vidare med. Det har varit rätt besökare och många beslutsfattare.” Stefan Thurén, Swatab.

”Jag är positiv, det har varit bra ruljangs på folk och rätt besökare, som säkert kan ge nya affärer.” Alexander Johansson, Home solutions.

Fullsatta scener med ett brett program

På de tre scenerna kunde man lyssna till ett brett program med branschexperter och inspiratörer. Jan Eliasson, Magnus Ranstorp, Anne Håkansson m fl drog fullsatta åhörarrader. Fokus för scenprogrammet var bland annat hållbarhet och digitalisering. Dessutom genomfördes flera fördjupade halvdagsutbildningar, workshops och nätverksträffar för branschen på plats.

Sydsveriges smartaste fastighet

Det prestigefyllda priset Sydsveriges smartaste fastighet delas ut till en fastighet eller ett nybyggnadsprojekt varje gång Fastighetsmässan arrangeras i Malmö. I år tilldelades priset Brf Solkvarteret för arbetet med energieffektivisering och hållbarhet. Jan Eliasson överräckte priset till representanter från Serneke och E.ON.

Stockholm och Kistamässan nästa

När mässan arrangeras nästa gång blir det på Kistamässan i Stockholm den 10–11 mars 2021. Därefter arrangeras mässan på Åbymässan i Göteborg 8-9 september 2021 och återkommer till Malmö 9-10 februari 2022.

För ytterligare information kontakta projektledare:
Maria Perneros Geterud

maria.geterud@easyfairs.com

Ämnen

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com