Åsa Keim ny COO när Easyfairs Göteborg satsar framåt

Nordens ledande mässbolag Easyfairs har utnämnt Åsa Keim till ny operativ chef, COO, för Easyfairs Göteborg. Åsa ansluter sig till teamet den 14 augusti 2017.

Åsa Keim har anställts som ny operativ chef för Easyfairs Göteborg och blir huvudansvarig för mässor som skapas från Easyfairs Göteborgskontor. Kontoret har idag 60 anställda och genomför årligen totalt 15-20 mässor i Stockholm, Göteborg och Malmö. I mässportföljen ingår varumärken som Empack, Elmässan, Fastfood & Café, Restaurangexpo, Fastighetsmässorna och Industrimässorna.

Åsa är civilekonom och har en gedigen bakgrund som marknads- och försäljningschef, samt som management konsult. Hon har även tidigare arbetat som projektledare för ett flertal mässor inom IT- området.

– Det är väldigt roligt att välkomna Åsa Keim till Easyfairs professionella ledarteam som COO för Easyfairs i Göteborg. Med Åsa får vi en kunnig ledare med stor kunskap inom marknadsföring och försäljning och hur man bygger värden för kunden. Åsa kommer att vara ytterst ansvarig för alla våra mässor som görs från Göteborgskontoret, samt många av de nya mässorna som lanseras inom kort på Sveriges modernaste mässanläggning i Åby, som nu håller på att byggas, säger Peter Wanderydz, koncernchef, Artexis Easyfairs Nordic.

Det ska bli spännande att få leda Easyfairs i Göteborg i ett så expansivt skede. Med Åbymässan kommer mötes- och mässbranschen i Göteborg att få helt nya möjligheter att växa och utvecklas i samklang med branscher som är starka här. Jag är mycket glad över att få bli en del av ett professionellt och ambitiöst team med många fina mässor i portföljen. Inom de närmaste åren kommer vi att komplettera med flertalet nya mässkoncept och stärka vår position som Sveriges ledande mässkoncern ytterligare, säger Åsa Keim, som tillträder som ny COO för Easyfairs Göteborg i augusti.

För mer information kontakta:
Peter Wanderydz, koncernchef, Artexis Easyfairs Nordic, 0707-12 20 63
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis Easyfairs Nordic, marika.renstrom@artexis.com

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com