”Älska Logistik”-podden medverkar på Logistics & Distribution!

Det kommer att spelas in poddavsnitt direkt ifrån mässgolvet när podden ”Älska Logistik” medverkar på Logitics & Distribution som genomförs på Kistamässan den 2–3 oktober. Innehållet spänner från stora teman som trender och framtid till spännande vinklingar inom hållbarhet och logistik.

”Älska Logistik” är podden som gör det lättare för dig att hålla dig uppdaterad inom logistikens värld – så beskriver programledarna Åsa Leander, Head of Sustainability & Brand Management, och Tea Grbic, Head of Social Media & Digital Communication från Greencarrier som producerar podden. Greencarrier är Nordens största privatägda logistikföretag och i podden intervjuas landets skarpaste logistikexperter, där det viktigaste inom ämnet komprimeras till cirka femton minuter.

Vad kan man förvänta sig av Älska Logistik på mässan?

-Älska Logistik kommer köra konceptet ”Meet the speaker” på mässan, vilket betyder att vi livepoddar tillsammans med några av mässans talare. Det kommer bli spännande samtal där vi pratar trender, hållbarhet, logistik och framtid. Kom och häng i vår mässyta, en trevlig mötesplats för alla oss som älskar logistik! Och som en bonus kommer vi summera våra intervjuer, plocka ut höjdpunkterna och göra ett poddavsnitt som släpps tätt efter mässan, förklarar programledarna.

Syftet med Älska Logistik är att inspirera och flytta logistiken närmare individen genom att underhålla, utbilda och utmana.

Vad är det absolut ”hetaste” inom logistikbranschen just nu?

-Hållbarhetsfrågan är såklart enormt viktig och aktuell! Logistikbranschen måste ta sitt ansvar och se till att agera mot klimathotet och bidra aktivt till en mer hållbar framtid. Vi behöver uppnå en mer hållbar logistikkedja, där vi arbetar tillsammans och har en holistisk syn. Det behövs också action, att faktiskt göra saker i verkligheten och inte bara prata om dem.

Vilket område i branschen tror ni kommer ha utvecklats mest om 5-10år?

-Vi kommer se mer av elektrifierade och automatiserade fordon och att vi kommer avvända tekniken på ett mer effektivt sätt, så att vi kan dela data och fatta bättre beslut. Förhoppningsvis har vi även som människor insett att vi måste förändra våra beteenden och sätta hållbarhet högst upp på agendan.

Åsa Leander och Tea Grbic medverkar på Logistics & Distribution som arrangeras parallellt med förpackningsmässan Empack den 2–3 oktober i Stockholm på Kistamässan. Det är fri entré för dig som är verksam inom branschen. Du hittar podden ”Älska Logistik” där poddar finns, på Spotify, Acast eller iTunes @alskalogistik.

Kontakt:

Emelie Törn, Projektledare, Logistics & Distribution: 0704–344541
Åsa Leander, Head of Sustainability and Brand Management, Greencarrier, 0704-12 72 63
Tea Grbic, Head of Social Media & Digital Communication, Greencarrier, 0738-514214

Easyfairs arrangerar idag 220 mässor i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA). Easyfairs driver dessutom 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Nekkerhal – Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen har drygt 750 anställda och omsatte under verksamhetsåret 2018–2019 drygt 171 miljoner euro.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairs.com