Caravan Stockholm rullar igång campingsäsongen på Kistamässan

Caravan Stockholm rullar igång campingsäsongen på Kistamässan

Om drygt två månader visas över30 av marknadens ledande varumärken med husbilar, husvagnar och tillbehör i Sverige, på Kistamässan i Stockholm. Caravan Stockholm är mötesplatsen för de som älskar friheten med den mobila livsstilen. För underhållningen står artisten Kikki Danielsson och komikern Lennie Norman. Caravan Stockholm arrangeras den 18-21 februari på Kistamässan i Stockholm.

När längtan ef ter sommarens resor och äventyr är som störst inviger Caravan Stockholm årets campingsäsong. Över 30 varumärken finns på plats för att visa upp det senaste när det kommer till husbilar och husvagnar. På Caravan Stockholm hittar besökarna även inspirationen, restipsen och rådgivningen inför campingsemestern. Experter på destinationer och utrusning finns på plats, som med glädje guidar och vägleder.

– Att intresset för husbils- och husvagnssemester ökar märks inte minst på att mässans montrar sålde slut rekordtidigt, säger Mikael Tamme, projektledare för Caravan Stockholm. Inför Caravan Stockholm 2016 satsar vi hårt på att bredda utbudet av aktiviteter för att skapa en trevlig upplevelse för hela familjen, säger Mikael Tamme.

På scenen kommer föreläsningar om teknik och resmål blandas med bland annat en trendspaning om camping. ”Best in Show” koras av fyra branschtidningar och prisceremonin hålls under torsdagskvällen när det är kvällsöppet. För underhållningen på fredagen svarar Lennie Norman och på lördagen Kikki Danielsson som sjunger akustiskt med Idde Schultz ackompanjerat av Sören ”Sulo” Karlsson.

Vill du bevaka Caravan Stockholm?
Ackreditera dig till Caravan Stockholm genom att klicka här . Ackrediteringen gäller som fri entré till mässan, scenprogram och fri garderob.

Läs mer: www.caravanstockholm.se

För ytterligare information, kontakta :
Mikael Tamme, projektledare mikael.tamme@easyfairs.com , 08-50665054
Marika Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com , 08-506 650 35

Om Artexis Easyfairs

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Easyfairs Group och arrangerar ett 50-tal egna mässor. Artexis driver två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan . Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Malmömässan i Hyllie har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis Easyfairs.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com